کد خبر: ۱۱۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴

قیمت برق، گاز و آب با شیب ملایم 3 برابر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام مسئول گفت: حداقل قیمت برای مصرف زیر 100 كیلووات ساعت هم 22 تومان است.

وی ادامه داد: برای مصارف خانگی مصرف صفر تا 100 كیلووات ساعت 22 تومان، برای مصرف 100 تا 200 كیلووات ساعت 25 تومان و بعد از آن و بالاتر از 200 كیلووات ساعت برای مصارف بالاتر شیب این قیمت تندتر شده و قیمت آن 100 تومان است. 

وی گفت: شیب قیمت برق تجاری نیز تندتر از برق خانگی است و دیماند ثابت آن گران‌تر شده است.

گفتنی است در قبوض برق هم اكنون در تابستان 300كیلو وات ساعت ودر زمستان 200كیلو وات ساعت با بهای كیلو واتی 75 ریال محاسبه می شود كه با احتساب قیمت یارانه‌ای جدید كیلوواتی 220 ریال قیمت برق حدود 3برابر می‌شود.

سخنگوی كارگروه تحول اقتصادی دولت با اعلام متوسط افزایش قیمت برق، آب و گاز خانگی، اعلام كرد: متوسط قیمت برق به ازای هر كیلووات ساعت 45 تومان، متوسط قیمت هر مترمكعب آب 250 تومان و متوسط نرخ گاز خانگی 70 تومان به ازای هر متر مكعب تعیین شد.

محمدرضا فرزین گفت: سیاست‌های دولت مرتبط با قیمت‌های جدید آب، برق و گاز در قالب جداولی تعیین شده است و به‌زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سخنگوی كارگروه طرح تحول اقتصادی افزود: بر این اساس، متوسط بهای برق 45 تومان به ازای هر كیلووات ساعت، متوسط بهای آب 250 تومان به ازای هر مترمكعب و متوسط بهای گاز 70 تومان به ازای هر مترمكعب تعیین شده است.

وی تصریح كرد: اقلام مذكور، متوسط قیمت است و هر پله مصرفی نرخ‌های متفاوت خواهد داشت، به نحوی كه هرچه مصارف كمتر باشد، قیمت نیز كاهش می‌‌یابد.

 براساس اعلام رئیس‌جمهوری، افزایش قیمت آب، برق و گاز پلکانی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین