کد خبر: ۱۳۲۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲

تجمع دهه شصتی‌ها برای کار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدحسین فروزان‌مهر در‌خصوص افزایش تعداد ورودی‌های به بازار کار و به اصطلاح هجوم متولدین دهه 60 به بازار کار، با بیان اینکه نوع بیکاری جامعه ما در مقایسه با گذشته متفاوت شده است، گفت: هم اکنون پیک تقاضا برای ورود به بازار کار، مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

معاون توسعه اشتغال و سرمایه انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با این وجود با تحولات جمعینی دهه 60، هم اکنون بیشتر آنها وارد بازار کار شده اند که البته با چند سال تاخیر به دلیل تحصیل در دانشگاه ها نیز همراه بود.

فروزان مهر با بیان اینکه ورود یکباره و فراوان کارجویان به بازار کار از لحاظ ایجاد فرصت‌های جدید یک تهدید تلقی می‌شود، ادامه داد: از اینرو اقتصاد کشور نیز باید بتواند زمینه‌های ورود به کار کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای دستیابی به اینکه کارجویان وارد بازار کار شوند علاوه بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فرصتی نیز جهت استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و به اصطلاح اعزام به خارج آنان وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از توانمندی‌ها و امکانات کاریابی‌های بین‌المللی برای تحقق امر اشتغال‌زایی کارجویان، ادامه داد: فراهم شدن امکان استفاده از ظرفیت‌های خارجی و مبادله نیروی کار، بند 6 سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به این موضوع پرداخته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی به بازارهای خارجی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط فعلی با شمار زیادی از نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه هستیم.

فروزان‌مهر تصریح کرد: اعزام نیروی کار فارغ‌التحصیل دانشگاهی به خارج می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌های مربوط به ورود نیروی کار به بازار اشتغال، زمینه‌های تقویت درآمد ملی را نیز ایجاد کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعزام نیروی کار به خارج کشور می‌‌تواند علاوه بر پوشش بخشی از نیازهای اشتغالی نیروی کار، زمینه انتقال دانش فنی‌و‌حرفه‌ای را نیز به داخل کشور فراهم آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین