کد خبر: ۱۳۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۸
دبیرکل خانه کارگر ایران:

عده‌ای قانون کار را به مسلخ بردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل خانه کارگر ایران گفت: متاسفانه عده‌ای که خود را حامی کارگران می‌دانند، قانون کار را به مسلخ بردند. 

علیرضا محجوب عصر سه‌شنبه در جمع اعضای کارگری و خانواده‌های آنان در شهرستان آمل حضور گسترده کارگران در ویژه برنامه‌های گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار را بیانگر درک بالای آنان از شرایط خاص امروز و پاسخ به افراد و گروه‌هایی دانست که به هر طریقی قصد تضعیف این قانون و به استثمار کشیدن نیروی کار را دارند. 

وی افزود: جامعه بزرگ کارگری برای صیانت از حقوق حقه آنان در هیچ موردی کوتاه نخواهد آمد. 

محجوب به شرایط خاص تصویب قانون کار در مجلس و تأیید آن از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 69 اشاره کرد و افزود: با تأیید این قانون در آبان ماه 69، مخالفت‌ها از فردای روز تأیید آغاز شد و کارفرمایان به هر طریق ممکن درصدد چرخاندن این قانون به نفع خود بودند. 

وی ادامه داد: این جمع کوچک که یک درصد جمعیت بزرگ کارگری نیستند، می‌خواستند منافع اکثریت را به نفع خویش اختصاص دهند و به واقع اکثریت به نفع آنها باشد. 

دبیرکل خانه کارگر با تأکید بر اینکه اساس انقلاب، کشور و حاکمیت، اکثریت جامعه است، خطاب به دولتمردان گفت: این بزرگوراران باید توجه داشته باشند که امروز نزدیک به نیمی از جمعیت کشور یعنی حدود 35 میلیون نفر شامل کارگران و خانواده‌های آنان مشمول قانون کار هستند و در مقام انتخاب بین سرمایه و انسان، قطعا، احترام و کرامت انسانی و شخصیت اسلامی کارگران باید مورد توچه ویژه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: باید انتخاب کنیم که کدام یک را پایش می‌کنیم، آیا پایش سرمایه اساس کار ما بوده یا پایش انسان، ضمن آن که این موضوع را خیلی نمی‌پذیریم که پایش سرمایه همان پایش انسان است. 

دبیرکل خانه کارگر با انتقاد از برخی گروه‌های کارفرمایی که با سوء استفاده از دل نگرانی‌های مسئولان نظام درباره وضعیت اشتغال، درصدد تضعیف جایگاه قانون کار برآمده و مصادره حقوق نیروی انسانی به نفع خویش را دنبال می‌کنند، تأکید کرد: امروزه کارفرمایان و صاحبان ثروت برآن هستند تا با بهره‌گیری از فرصت طلایی پیش آمده، وضعیت موجود را به نفع خود تغییر دهند. 

وی افزود: به تمامی کسانی که دست‌اندرکار هستند هشدار می‌دهیم که مراقب عواقب و آثار جبران ناپذیر استمرار این وضعیت باشند و اگر این تغییرات به نفع طرف مقابل انجام پذیرد، برای ما امکان بازگشت وجود نخواهد داشت و چنانچه کارگران از در خانه امید من و شما برخاستند دیگر به این خانه باز نخواهند گشت و پناهگاه خویش را تغییر خواهند داد. 

محجوب تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد امیدواری جامعه بزرگ کارگری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، به یأس و ناامیدی تبدیل شود. 

وی خواستار توجه بیشتر و کارشناسانه نمایندگان مجلس و افراد مسئول در برخی مفاد پیش نویس اصلاح قانون کار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین