کد خبر: ۱۷۰۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸

لزوم اصلاح ساختار بانک مرکزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم اصلاح ساختار بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: گردش پول در ایران فقط سالی دوبار انجام می‌شود.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به جلسه غیر علنی مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد ارز چند مشکل وجود دارد؛ اولا سیاست گذار در این رابطه بانک مرکزی است لذا باید تکلیف را با بانک مرکزی معلوم کرد که آیا این بانک توانایی علمی و اجرایی و استقلال لازم را در این رابطه دارد یا خیر؟

وی افزود: برای تحقق بخشی از دستورات اسلامی مثل نفی کنز که مربوط به انباشت ثروت است باید چاره اندیشی کرد؛‌ما باید شرایط را برای کسانی که پول را جمع می‌کنند، ناامن کنیم.

ندیمی ادامه داد: گردش پول در ایران دو بار در سال صورت می‌گیرد اما در اروپا و آمریکا گردش پول چیزی حدود 50 بار است و این به معنای پویایی اقتصاد آنها است.

وی گفت: باید تکلیف کسانی که دلار می‌خرند معلوم کنیم؛ ما نمی‌گوییم که به خانه مردم بروید ولی می‌گوییم اگر کسی دلار خرید موقع عرضه دلار هم معلوم شود که آن را از کجا گرفته است.

این نماینده مجلس گفت: یکی از کارهایی که ما می‌توانیم انجام دهیم اخذ مالیات صد در صد است؛‌ما می‌توانیم بگوییم هر مقدار دلاری که کشف کردیم، به اندازه همان دلار مالیات بگیریم تا کسی دلار را برای گران شدن جمع نکند.

ندیمی اضافه کرد: باید ساختار بانک مرکزی را اصلاح کنیم و به اعتقاد من رئیس شورای پول و اعتبار نباید رئیس بانک مرکزی هم باشد و به جای رئیس بانک مرکزی شورا باید از وزیر اقتصاد استفاده کنیم. چراکه ما می‌توانیم با این کار پاسخگویی را افزایش دهیم.

به گزارش فارس،وی اضافه کرد: در حال حاضر ارز نقش موثری در اقتصاد ما دارد و چیزی در حدود 60 میلیارد دلار در کشور ارز وجود دارد و هر کس که این مبلغ را خارج کند، در واقع با ما می‌جنگد.

نماینده مردم لاهیجان افزود: رئیس شورای پول و اعتبار باید وزیری باشد که بتواند در رابطه با مسائل مختلف پاسخگویی لازم را داشته باشد چرا که ما می‌توانیم از وزیر پاسخ بخواهیم لذا باید ساختار را عوض کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
پول رایج مملکت را دلار کنید!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
0
0
خیلی نبوغ به خرج دادید که به اینجا رسیدسد.جناب نماینده.مگر نمی بینید که همه این برنامه ها زیر سر وزیر است.متاسفانه با گذشت این همه سال امثال شما هنوز نفهمیدید که باید استقلال بانک مرکزی وشورای پول واعتبار را ازدولت فراهم کنید.نه این که کار دولت را راحت تر کنید.همه شما در بوجود آمدن این شرایط مقصرید.فرافکنی نکنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین