کد خبر: ۴۰۲۶۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
احیای یک اعتماد از دست‌رفته/ گزارش وال استریت ژورنال از جزئیات همکاری وودافون با ایران برای نوسازی شبکه تلفن همراه

دستاوردی مهم برای دولت/ پردرآمدترین شرکت تلفن‌همراه جهان به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ایران

«اوایل این ماه وزارت خزانه‌داری آمریکا، محدودیت‌های دسترسی ایران به دلار را لغو کرد. این موضوع مسیر را برای سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی در ایران هموار می‌کند. بسیاری از شرکت‌های غربی از اوایل سال جاری میلادی خواستار استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری در ایران هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت بوئینگ و ایرباس اشاره کرد که با ایران ایر برای فروش هواپیما به توافق رسیده‌اند. قرارداد وودافون می‌تواند نشانه‌ای دیگر از اعتماد غرب به ایران باشد.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- انتشار خبر تصمیم شرکت وودافون پردرآمدترین شرکت ارتباطات تلفن همراه در جهان (که مقر آن در بریتانیا است) به همکاری با شرکت خدمات سرویس اینترنتی و تلفن همراه «های وب» توجه رسانه‌های جهان از جمله «وال استریت ژورنال» را به سوی خود جلب کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این روزنامه با انتشار گزارشی از این موضوع به عنوان جهش وودافون برای نوسازی زیرساخت‌های ارتباطات ایران یاد کرده و در این باره می‌نویسد: «وودافون تنها یک هفته پس از آن برای همکاری با ایران ابراز تمایل کرده است که ایالات متحده موانع قابل توجه ایجاد‌شده برای همکاری شرکت‌های تجاری خارجی با ایران را از سر راه برداشته است.»

دستاوردی مهم برای دولت/ پردرآمدترین شرکت تلفن‌همراه جهان به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ایران

این روزنامه می‌افزاید: «وودافون دومین شرکت بزرگ مخابراتی تلفن همراه در جهان است که تصمیم گرفته تا در نوسازی زیرساخت‌های ارتباطاتی و گسترش خطوط تلفن همراه و خدمات آن برای مشتریان و سرویس ارائه‌دهنده حدمات به شرکت‌های ایرانی و مشتریان همکاری کند. هیچ‌گونه جزئیاتی از مفاد قرارداد اعلام نشده و مشخص نیست که وودافون قصد دارد چه میزان‌ سرمایه‌گذاری در ایران انجام دهد.»

وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که وودافون نخستین و حتی بزرگترین شرکت غربی نیست که خواستار همکاری با ایران در دوران پس از لفو تحریم‌ها است. این روزنامه می‌نویسد: «اوایل این ماه وزارت خزانه‌داری آمریکا، محدودیت‌های دسترسی ایران به دلار را لغو کرد. این موضوع مسیر را برای سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی در ایران هموار می‌کند. بسیاری از شرکت‌های غربی از اوایل سال جاری میلادی خواستار استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری در ایران هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت بوئینگ و ایرباس اشاره کرد که با ایران ایر برای فروش هواپیما به توافق رسیده‌اند. قرارداد وودافون می‌تواند نشانه‌ای دیگر از اعتماد غرب به ایران باشد.»

وال استریت ژورنال ماه آگوست گزارش داد که بزرگرتین شرکت ارتباطات مخابراتی فرانسوی یعنی «اورانژ اس ای» در مرحله مذاکرات مقدماتی برای خرید بخشی از شرکت مخابرات ایران است. این شرکت در حال حاضر در حال انعقاد قرارداد در حوزه مشارکت فنی با این شرکت ایرانی است. «رونو متلینگ» معاون مدیر اجرایی این شرکت در امور خارومیانه و شمال أفریقا در گفت‌وگویی در لندن در ماه ژوئیه گذشته گفته بود:«ایران کشور بزرگی است و همه اپراتورها در سرتاسر جهان به دنبال شکلی از همکاری با ایران هستند.»

سخنگوی ووافون نیز گفته است: «این قرارداد به دلیل کاهش تحریم‌ها امکان‌پذیر شده است». وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که قرارداد این شرکت با های‌وب اقدامی استراتژیک و با توجه به تمرکز وودافون بر دورنمای رشد سریع بازارها در هندوستان، ترکیه و آفریقای جنوبی و لزوم استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری در این کشورها در حوزه ارتباطات و فناوری است. سخنگوی وودافون گفته که آن شرکت همواره به دنبال استفاده از فرصت‌های هیجان‌انگیز در بازارهای جدید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
صمصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
1
3
از اونجایی که دلواپس ها همیشه برای اظهار نظر غیر منطقی و حاضر جوابی آماده اند فک کنم دوباره برای این موفقیت دولت آقای روحانی هم یک بامبولی در بیارند
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
1
1
همش الکیه
یک ریالش تو جیب مردم نمیاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین