کد خبر: ۵۳۰۳۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
"خروج امریکا‌ از برجام تنها بازی پلیس بد و پلیس خوب است"

عراقچی: برجام در آی‌سی‌یو است/احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد

چشم‌انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد./ایرانیها می گویند خروج امریکا‌ از برجام تنها بازی پلیس بد و پلیس خوب است. نقش پلیس خوب‌ را اروپا بازی می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس عراقچی درباره چگونگی حفظ برجام پس از خروج آمریکا از این توافق هسته ای گفت: «امروز در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در عراقچی: برجام در آی‌سی‌یو است/احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود داردآی سی یو است چرا که مهم ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج آمریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می خواهند این توافق هسته ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتر کنند و خصوصا عدم حضور آمریکا و تحریم های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند.»

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ عباس عراقچی می گوید برجام و تحریم ها هیچ گاه نمی توانند در کنار هم بنشینند. وی گفت: «اغلب مردم ایران امروز به اروپا هم اطمینانی ندارند و اروپا برای کسب اطمینان این مردم باید تلاش کنند. ایرانیها می گویند خروج امریکا‌ از برجام تنها بازی پلیس بد و پلیس خوب است. نقش پلیس خوب‌ را اروپا بازی می کند.»

وی درباره خواسته های ایران از اروپا به یورونیوز گفت: «آنچه که برای ما اهمیت دارد اجرای کامل و تمام عیار برجام است. برای ما اهمیتی ندارد چگونه اروپا قصد دارد برجام را حفظ و تحریم های آمریکا را دوربزند. آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت های اروپایی در ایران است. آنچه که برای ما اهمیت دارد فروش نفت خام است. ما می خواهیم که پول ها براحتی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی هاست تا راه اصلی را پیدا کنند.»

عباس عراقچی البته گفت که ایران حاضر است برای یافتن راه حل و بسته های اروپا برای حفظ برجام به اروپا کمک کند.

عضو تیم مذاکره کننده توافق هسته ای ایران گفت که چشم انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد اما او منتظر است همانگونه که ایران فداکاری های زیادی برای حفظ برجام کرده است اروپا نیز دست به فداکاری بزند.

حسن روحانی پس از خروج آمریکا از برجام مهلتی زمانی به اروپا داد تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد. عباس عراقچی می گوید انتظار ایران بسر آمده است و احتمال خروج ایران از برجام در هفته های آینده وجود دارد.

وی گفت: «نمی توانم بگویم چشم انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود.»

منبع: یورونیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
1
2
لطفا از چاله به چاه نیفتیم. مردم طاقت ندارند از من گفتن....
احمدرضاشیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
2
0
هورا. برجام ... . خدا به داد ما برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
وای بازهم تحریمهاشروع میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین