کد خبر: ۱۰۱۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶

باند بزرگ كيف‌قاپي در تهران متلاشي شد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ عصر 22 اسفند امسال مأموران گشت كلانتری 116 مولوی در هنگام گشت‌زنی در خیابان شوش، به راكب یك دستگاه موتورسیكلت هوندا 125 آبی مشكوك شدند.

پس از متوقف كردن موتورسیكلت و در بازرسی از راكب آن مأموران موفق به كشف یك قبضه چاقو و مبلغ دو میلیون و 400 هزار تومان پول نقد در قالب تراول چك از وی شدند كه راكب موتورسیكلت به نام حامد 23 ساله جهت بررسی بیشتر موضوع به كلانتری انتقال پیدا كرد.

همزمان با اقدام مأموران گشت كلانتری در بازرسی راكب موتورسیكلت در خیابان شوش، در سوی دیگر مالباخته‌ای با مراجعه به كلانتری 116 مولوی به مأموران، گفت: در داخل بانك شعبه سلمان مبلغ دو میلیون و 400 هزار تومان پول نقد در قالب تراول چك‌های 100 و 50 هزار تومانی را از متصدی گیشه بانك تحویل گرفته بودم كه ناگهان جوانی به شیوه گیشه‌زنی اقدام به سرقت تمامی این پول‌ها كرد و بلافاصله با دیگر همدست خود كه سوار بر یك دستگاه موتورسیكلت هوندا 125 آبی رنگ در بیرون بانك منتظر او ایستاده بود، از محل متواری شد.

در حالیكه مالباخته در داخل كلانتری در حال ارائه توضیحات در خصوص جزئیات نحوه سرقت به مأموران بود، ناگهان حامد به همراه مأموران گشت وارد كلانتری شد و مالباخته كه به هیچ عنوان تصور نمی‌كرد سارق پول‌هایش به این سرعت دستگیر شود حامد را به عنوان سارق گیشه‌زن بانك شعبه سلمان مورد شناسایی قرار داد و با اشاره به متهم گفت: این همان جوان دزد داخل بانك است.

با تشكیل پرونده مقدماتی و به دستور دادیار شعبه اول داسرای جنایی تهران، پرونده به همراه متهم دستگیر شده در اختیار كارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

حامد كه پس از شناسایی توسط مالباخته، به همراه وجوه نقد سرقت شده و دیگر مدارك و دلایل در اختیار پایگاه هفتم آگاهی قرار گرفته بود به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت به شیوه گیشه‌زنی به همراه دیگر همدستان خود اعتراف كرد.

در تحقیقات انجام شده از متهم مشخص شد كه حامد از متهمان تحت تعقیب اداره 18 مبارزه با كیف‌قاپی پلیس آگاهی تهران بزرگ و همچنین برادر حسام الدین، یكی از اعضای دستگیر شده گروه كیف‌قاپی مسعود است كه در سال گذشته به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر دستگیر و در شهریور 1388 با گذاشتن وثیقه از زندان خارج و متواری شده و پس از آن به همراه دیگر همدستان خود اقدام به تشكیل گروه جدید سرقت كرده است.

حامد در اعترافات خود ضمن اعتراف به ده‌ها فقره سرقت به شیوه‌های گیشه‌زنی، كیف‌قاپی، خفه‌كنی و زورگیری دیگر متهمان و همدستان خود به اسامی امید، امیر، جهانگیر، جمال، عباس و محمد را نیز معرفی كرد.

با شناسایی امید به عنوان یكی از اعضای اصلی گروه و در تحقیقات مشخص شد كه امید، برادرخانم یكی از اعضای گروه مسعود به نام محمد است كه پس از آشنایی با حامد و دیگر همدستانش، گروه جدید كیف‌قاپی را تشكیل داده است.

با شناسایی مخفیگاه امید در مهرشهر كرج، كارآگاهان پایگاه هفتم ضمن اخذ نیابت قضایی به نشانی مخفیگاه متهم رفته و پس از چندین شبانه روز مراقبت نامحسوس از محل، پس از اطمینان از حضور وی در داخل مخفیگاهش، متهم را در تاریخ 25 فروردین امسال دستگیر و در بازرسی از پاركینگ مخفیگاهش یك دستگاه خودروی پراید سفید رنگ كه برابر اعتراف صریح خود متهم، هزینه خرید آن از پول‌های بدست آمده از سرقت تأمین شده بود را توقیف كردند.

متهم كه در زمان دستگیری به علت شكستگی پا از ناحیه ساق پا در خانه بستری بود و به همین علت چندین روز از خانه خارج نشده بود، در اعترافات خود ضمن اعتراف به ده‌ها فقره سرقت به شیوه گیشه‌زنی و كیف‌قاپی و معرفی همدستان خود به مأموران گفت: چندی پیش در منطقه سه‌راه آذری اقدام به سرقت گیشه‌زنی از یكی از مراجعان شعبه بانكی كردم كه در زمان فرار از محل سرقت، در حالیكه سوار بر موتورسیكلت بودم با یك دستگاه خودروی عبوری تصادف كردم و از ناحیه پا دچار شكستگی شدم.

كارآگاهان در ادامه تحقیقات خود جهت شناسایی و دستگیری اعضای این گروه، موفق به شناسایی مخفیگاه 2 عضو دیگر گروه به اسامی جمال و جهانگیر در منطقه اتابك - هاشم‌آباد شدند.

جمال و جهانگیر 2 برادر و از اعضای گروه كیف‌قاپی و گیشه‌زنی هستند كه از چند پیش به اتهام ارتكاب جرایم مختلف تحت تعقیب مأموران قرار داشتند.

نهایتاً پس از شناسایی مخفیگاهشان توسط كارآگاهان پایگاه هفتم، عصر 16 اردیبهشت امسال در حالیكه تلاش داشتند از طریق پشت‌بام منزل خود از دست مأموران متواری شوند، به محاصره كارآگاهان در آمده و پس از دستگیری به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شدند.

كارآگاهان پایگاه هفتم در بازرسی از مخفیگاه این 2 متهم موفق به كشف 8 میلیون تومان تراول چك‌های مسروقه، 2 قبضه چاقو، چندین دستگاه گوشی تلفن همراه و یك دستگاه موتورسیكلت هوندا 125 سبزرنگ شدند.

جمال و جهانگیر ضمن اعتراف به ده‌ها فقره سرقت به شیوه گیشه‌زنی و كیف‌قاپی به همراه دیگر متهمان و همدستان خود، در اعترافات خود به كارآگاهان عنوان كردند كه در ارتكاب سرقت‌ها از 2 دستگاه موتورسیكلت هوندا 125 آبی و سبز رنگ استفاده كرده‌اند.

با دستگیری جمال و جهانگیر و اعتراف آنها به سرقت‌ها و در ادامه معرفی همدستان خود، نشانی مخفیگاه یكی از همدستان و اعضای گروه به نام عباس در منطقه اتابك را در اختیار كارآگاهان پایگاه هفتم قرار دادند.

عباس، به واسطه نداشتن جای و مكان مشخص و داشتن زندگی مخفیانه دائماً در حال تغییر جای و مكان بوده و به همین جهت در هیچ نقطه‌ای بیش از چند روز اقامت نداشت.

با شناسایی مخفیگاه عباس در منطقه اتابك، كارآگاهان كه از شیوه و شگرد متهم در مخفی شدن اطلاع كامل داشتند، بلافاصله در همان روز دستگیری جمال و جهانگیر، دستگیری عباس را قبل از ناپدید شدن مجدد متهم در دستور كار خود قرار داده و ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، عباس را در تاریخ 16 اردیبهشت در منطقه اتابك دستگیر كردند.

او نیز همچون دیگر اعضای دستگیر شده گروه صراحتاً به ارتكاب ده‌ها فقره كیف‌قاپی و گیشه‌زنی، به همراه همدستان خود اعتراف كرد.

شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه همچنان از سوی كارآگاهان پایگاه هفتم در حال پیگیری بود كه از طریق پایگاه چهارم پلیس آگاهی به آنها اعلام شد كه یكی از متهمان تحت تعقیب پایگاه هفتم به نام محمد در تاریخ 19 اردیبهشت به اتهام زورگیری و گردنبندقاپی كه همراه با مصدوم شدن مالباخته با ضربات چاقو از سوی متهم بوده، توسط كارآگاهان پایگاه چهارم شناسایی و دستگیر شده است كه با انتقال متهم به پایگاه هفتم، به ده‌ها فقره زورگیری، كیف‌قاپی و گیشه‌زنی در سطح شهر تهران اعتراف كرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات انجام شده توسط كارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی، ضمن شناسایی ده‌ها محل ارتكاب سرقت در مناطق مختلف تهران، با استفاده از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانك‌ها، تصاویر متهمان در هنگام ارتكاب سرقت و گیشه‌زنی در اختیار كارآگاهان و مقام محترم قضایی قرار گرفته و در حال حاضر نیز شناسایی مالباختگان در دستور كار كارآگاهان قرار دارد.

وی با اشاره به مناطق ارتكاب سرقت از سوی متهمان، افزود: اعضای این گروه سرقت در حوزه عملیاتی پایگاه‌های 5، 6، 7، 8 و 9 پلیس آگاهی و همچنین شهرهای كرج، مهرشهر و ورامین به شیوه‌های گیشه‌زنی، كیف‌قاپی، خفه‌كنی و بعضاً زورگیری اقدام به سرقت وجوه نقد همراه مالباختگان كردند كه تاكنون بیش از 30 مالباخته شناسایی و به پایگاه هفتم دعوت شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با دعوت از مالباختگان جهت شناسایی متهمان و طرح شكایت ادامه داد: از تمام مالباختگانی كه به دین شیوه در مناطق مركزی، غرب، جنوب غرب، جنوب تهران، خاوران، بازار، افسریه، مشیریه، سه راه آذری، اتابك، كرج، ورامین، مهرشهر و شهرری مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شكایت و شناسایی متهمان به پایگاه هفتم پلیس آگاهی واقع در میدان پانزده خرداد (میدان ارگ) و یا شعبه اول دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین