دبیر کل انجمن کشتیرانی در گفتگو با آفتاب نیوز:
چینیها دارای ۴۵ بندر مهم هستند که از این تعداد، کشتیهای ایرانی تنها در ۳ بندر اجازه پهلوگیری دارند. / تمام ۲۷ عضو اتحادیه اروپا نیز توافق کردند تا؛ «هرگونه معامله با کشتی یا بنادری که برای انتقال پهپاد، موشک، فناوری و تجهیزات ساخت ایران به روسیه استفاده شوند، ممنوع شود.» / روسیه اجازه خرید کشتی به جمهوری اسلامی و انتقال به دریای خزر از طریق رود ولگادن را نمیدهد
۲ شرکت خودروساز بزرگ کشور کماکان با زیان انباشته عمدهای مواجه هستند
سال گذشته ۱۵ هزار خودرو وارد شد و تا کنون فکر میکنم حدود ۳۰ هزار خودرو وارد شده است/ بر اساس صورتهای مالی میان دورهای شرکت ایران خودرو، این مجموعه در یک بازه زمانی ۱۸۶ روزه، حدود ۱۱ هزار و ۷۸۹ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است/ گفته میشود دلیل اصلی این مخالفت، شفاف بودن بورس است و با توجه به اینکه برخی مدیران دولتی و اشخاص فعال در صنعت خودرو سازی، خود سر رشته دار بحث دلالی خودرو هستند، با بورسی شدن خودرو موافق نیستند و این مسئله میتواند میزان کنترل و رانت دریافتی آنها را کاهش دهد.
استاد دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با آفتاب نیوز مطرح کرئ؛
سید هاشم اورعی در پاسخ به پرسشی در خصوص توان اقتصاد داخلی برای تامین سرمایه گذاری بخش انرژی بیان کرد: خاموشی سراسری مانند کوبا و بازگشت به عصر صف نفت و سوزاندن چوب، پیشبینی نیست، بلکه یک حساب دو دو تا چهار تا است. رقم مورد نیاز سرمایه گذاری بسیار سنگین است و در توان کشور نیست. ۳ راه برای تامین آن وجود دارد؛ اول سرمایه گذاری خارجی، در شرایط فعلی تحریمی کشور صحبت از سرمایه گذاری خارجی آدرس غلط است، هر کس روی این مسئله حسابی باز کرده یا نمیداند چه میگوید یا دروغ میگوید. راه دوم تامین سرمایه؛ بودجه دولت است، این در حالی است که اگر به بودجه ۱۴۰۴ دولت نگاه کنیم، این بودجه سراسر استقراض است، ۷۰۰ همت انتشار اوراق یعنی سراشیبی سقوط، الان هم صحبت از سود بیش از ۳۵ درصد برای اوراق است، گفته میشود روی ۴۰۰ همت استقراض از صندوق هم حساب شده و پر واضع است که دخل دولت از خرجش کمتر است و دولت در به در دنبال قرض و قوله برای پر کردن چالهها است.