کد خبر: ۱۰۶۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
ژنرال ریموند اودیرنو خبر داد:

احتمال بازگشت نیروهای رزمی آمریکا به عراق وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درصورت وخیم شدن وضعیت امنیتی عراق و درخواست ارتش این کشور، امکان بازگشت سربازان آمریکایی به عملیات رزمی در عراق وجود دارد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرده است که امکان بازگشت سربازان آمریکایی به عملیات رزمی در عراق وجود دارد. 

ژنرال «ریموند اودیرنو» اعلام کرد که در صورت وخامت اوضاع و درخواست ارتش عراق نیروهای عملیاتی آمریکایی می‌توانند بار دیگر به این کشور باز گردند. 

وی افزود: «اگر آنها درخواست کنند، می‌مانیم. ممکن است خواهان اقامت طولانی مدت ما باشند که در این صورت چنین درخواستی را بررسی می‌کنیم.» 

این فرمانده آمریکایی که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» آمریکا مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: «مسلماً این امر تصمیمی سیاسی است که باید از جانب گروه شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهوری آمریکا، آن هم در طول زمان گرفته شود.» 

این در حالی است که تنها چند روز از زمانی می‌گذرد که آمریکا با بیش از هفت سال حضور در عراق، از خروج نیروی رزمی خود از این کشور خبر داده است. 

اگرچه آمریکا بر اساس توافق امنیتی بغداد‌ـ‌واشنگتن نیروهای جنگی خود را از عراق خارج کرده، اما این کشور هم اکنون 50 هزار نیروی دیگر در این کشور دارد. واشنگتن قرار است تا پایان سال 2011 تمامی نیروهای خود را از عراق خارج کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین