کد خبر: ۱۰۶۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲

مجلس شورای اسلامی سقف مهریه را تعیین کرد

مهریه متعارف تا سقف 10 میلیون تومان تعیین شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهریه متعارف تا سقف 10 میلیون تومان تعیین شده است. 

داریوش قنبری با اشاره به ماده ٢٢ لایحه حمایت از خانواده و مطرح کردن ازدواج موقت اظهار داشت:‌ اگر چه ازدواج موقت یک حق شرعی است ولی نمی‌تواند منجر به تشکیل خانواده و استحکام بنیان آن شود. 

وی در ادامه افزود: ازدواج موقت مشکل جوانان در آستانه ازدواج را حل نمی‌کند و باید تلاش کنیم تا شرایط دشواری برای ازدواج موقت تعیین شود تا تمایل به آن در جامعه کم شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مطرح شدن بحث تعدد زوجات در ماده ٢٣لایحه حمایت از خانواده عنوان کرد: ازدواج مجدد در شرع به رسمیت شناخته شده است ولی شرایطی مانند توانایی برقراری عدالت برای آن تعیین شده است که به منظور محدود کردن حق مرد برای ازدواج مجدد است. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: قانون‌گذار باید حق ازدواج مجدد را به شکل محدود و در شرایط خاص در نظر بگیرد تا هر مردی به ازدواج مجدد فکر نکند. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید برای تشویق جوانان به ازدواج تلاش کرد، گفت: هم‌اکنون تشویق جوانان به ازدواج مهم‌تر از ثبت ازدواج موقت است. 

قنبری با اشاره به ماده ٢۴ لایحه حمایت از خانواده تصریح کرد: این ماده مبحث مهریه متعارف و غیر متعارف را مطرح می‌کند و بر اساس آن مهریه متعارف تا سقف ١۰میلیون تومان تعیین شده است. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه در پرداخت مهریه غیر متعارف الزام قانونی چندانی وجود ندارد، اظهار داشت:‌ این ماده می‌تواند موجب تشویق طلاق در جامعه شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس رواج مشوق‌های قانونی برای ازدواج موقت را موجب رواج آن در جامعه دانست و عنوان کرد: البته تمایل به ازدواج موقت به سطح فرهنگ،‌ آگاهی و تحصیلات افراد بستگی دارد. 

قنبری با بیان اینکه هم‌اکنون کاهش تمایل جوانان به ازدواج مشکل اساسی جامعه است، عنوان کرد"مواردی که در لایحه حمایت از خانواده مطرح شده است نیازهای جامعه امروزی نیست."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
با سلام، لطفا قانون‌گذاران و مجلسیون فراموش نکنند

مجموع 3 قانون در ایران منجر به یک بن‌بست در سه بعد فضایی می‌شود یعنی نه ازدواج و تمکین در صورت عدم تمایل زوجه - نه طلاق به دلیل عدم توان پرداخت مهریه نجومی - نه ازدواج مجدد بدون رضایت زنی که حتی حاضر به تمکین نیست.
جهت روشن شدن مطلب فوق لطفا بخوانید که:

تکلیف مردانی که عقد نموده اند ولی بدلیل عدم تمکین زوجه و طمع وی به کسب نیمی از مهریه نجومی خود (متاسفانه براساس قانون) قادر به ازدواج نبوده و نه قادر به طرح دادخواست تمکین زوجه در دادگاه خانواده (چون نیمی از مهر را اغلب بایستی در ابتدا به‌عنوان حق حبس به خانم بپردازند) در این روزها که قانون خانواده در دست بازنگری است چه می شود. خانم ها می گویند حق ازدواج مجدد هم بایستی در انحصار ما باشد.

... در چنین شرایطی مرد نه قادر به طلاق ونه قادر به زندگی ونه قادر به ازدواج مجدد است. پس حداقل ده سال مرد بایستی مجرد بماند و هم نفقه بدهد و هم مهریه بدهد تا اینکه پس از آن شاید زن مریخی گوشه چشمی به وی کند. اگر در دینی و یا فرهنگی در دنیا این شرایط ضد ازدواج که بماند ضد حیات را هم سراغ دارید برای تسکین درد اینگونه آقایان که با جمعیت زیادی در شرایط فعلی در دادگاه های خانواده موجودند معرفی نمایید. اگر این روز ها این معضل در مجلس حل نگردد پس کی؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین