کد خبر: ۱۰۷۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰

مریم بهروزی:دولت نباید نسخه اصول‌گرایی برای كسی بپیچد

به احتمال زیاد شرط رضایت همسر برای ازدواج مجدد مرد از لایحه حذف می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر كل جامعه زینب (س) می‌گوید: كمیسیون حقوقی و قضائی بهتر است به جای حذف شرط اجازه همسر برای ازدواج مجدد مرد در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده به دنبال راه‌كارهایی باشد كه با قرار دادن این راه‌كارها در لایحه حمایت از خانواده مردان نتوانند بدون اجازه همسرشان ازدواج مجدد داشته باشند و در واقع مشكل ضمانت اجرای این شرط را حل كند.

مریم بهروزی، گفت: قرار است امروز در كمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ماده 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده مورد بررسی قرار گیرد و اشكالات و ایرادات آن برطرف شود.

او ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی كه به دست ما رسیده است اعضای كمیسیون حقوقی و قضائی قرار است با توجه به بحث‌‌ها و انتقاداتی كه در مجلس نسبت به این مواد وجود داشته و نظرات كارشناسی كه از گوشه و كنار به كمیسیون رسیده این مواد را اصلاح كند.

دبیر كل جامعه زینب (س) بیان كرد: این‌گونه به نظر می‌رسد كه در جلسه امروز كمیسیون حقوقی و قضائی ماده 24 لایحه حمایت از خانواده كه به موضوع مهریه پرداخته است، حذف شود، چون ورود به بحث مهریه مشكل شرعی دارد.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد در جلسه امروز كمیسیون حقوقی و قضائی ماده 22 لایحه حمایت از خانواده نیزبا تغییرات اندكی به صحن علنی مجلس فرستاده شود و در واقع روح این ماده تغییر چندانی نمی‌كند و فقط قرار است كه در این ماده كه به موضوع ازدواج موقت می‌شود و ثبت آن را منوط به باردار شدن زوجه می‌داند، تاكید شود كه ازدواج موقت اصل نیست و آنچه به عنوان اصل و مبنای ازدواج شایسته و مورد توافق است، ازدواج دائم است.

بهروزی در رابطه با ماده 23 لایحه حمایت از خانواده نیز گفت: بر اساس شنیده‌ها یكی از پیشنهاد اصلی كه امروز قرار است در رابطه با ماده 23مطرح شود، حذف اجازه همسر برای ازدواج مجدد مرد است.

او توضیح داد: از آنجایی كه در لایحه حمایت از خانواده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی برای مجازات مردانی كه بدون اجازه همسر ازدواج می‌كنند، وجود ندارد و از طرفی مرد ممكن است با توسل به زور زن اول خود را متقاعد كند كه برای ازدواج مجدد او رضایت دهد و از طرف دیگر رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد مرد شرعی نیست، این شرط از ماده 23 حذف می‌شود.

دبیر‌كل جامعه زینب معتقد است وظیفه دولت خدمت‌رسانی‌های سیاسی و اجتماعی است و دولت نباید وارد این حوزه شود كه بگوید چه كسی اصول‌گرا هست و چه كسی اصول‌گرا نیست.

به گزارش ایلنا، مریم بهروزی درباره بحث تدوین مانیفست اصول‌گرایی از سوی برخی طیف‌های حامی دولت اظهار داشت: گفتمان و جریان اصول‌گرایی یک امر سیاسی است و به احزاب و طیف‌هایی از جریانات اصول‌گرا مربوط می‌شود كه سابقه طولانی و روشنی در كشور دارند.

بهروزی با تاكید بر اینكه مردم نیز چنین انتظاری از دولت ندارند، متذكر شد: دولت را اصول‌گرایان سركار آوردند.

دبیر‌كل جامعه زینب با بیان اینكه تشكیلات سیاسی دولت مثل رایحه خوش خدمت، كار خودش را انجام می‌دهد تصریح كرد: لاریجانی و عسگراولادی جز بنیانگذاران اصول‌گرایی هستند چطور می‌شود این‌ها را از جرگه اصول‌گرایان حذف كرد.

بهروزی در پایان تاكید كرد: اگر قرار باشد اصول‌گرایی را كسی تعریف كند همین آقایان لاریجانی و عسگراولادی هستند كه باید تعریف و تفسیری از اصول‌گرایی به جامعه سیاسی ارائه كند.

همچنین در خبری دیگر عضو شورای مركزی جامعه اسلامی مهندسین تاكید كرد: تدوین مانفیست از سوی گروهی از اصول‌گرایان غیر واقعی است.

محسن یحیوی در خصوص خبری مبنی‌بر تدوین مانیفستی برای جریان اصول‌گرایی که براساس آن افرادی چون قالیباف و محسن رضایی دیگر در این جریان تعریف نمی‌شوند، گفت: البته بنده این خبر را نشنیده‌ام، اما به نظر می‌رسد نه صحیح باشد و نه وارد، زیرا یک امر غیر واقع بینانه است.

وی تاکید کرد: هر تصمیمی که برای اصولگرایان گرفته شود وقتی می‌تواند امر صحیحی باشد که توسط جمع اصولگرایان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین