کد خبر: ۱۰۷۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹

سازمان ملل: 10 میلیون سیل‌زده پاکستانی در انتظار سرپناه هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون پاکستانی در اثر سیل چند هفته گذشته در این کشور، سرپناه خود را از دست داده‌اند. 

به گزارش رویترز، سخنگوی سازمان ملل در بخش امور بشردوستانه در پاکستان با اعلام این‌که بیش از 10 میلیون نفر در اثر سیل اخیر بی‌خانمان شده‌اند، گفت که این آمار غیر از آن دسته از سیل‌زدگانی است که تاکنون اسکان یافته‌اند. 

به گفته سخنگوی سازمان ملل، سیل پاکستان یکی از بدترین فجایع انسانی در تاریخ سازمان ملل از لحاظ وسعت منطقه خسارت دیده و تعداد آسیب دیدگان، به شمار می‌رود. 

در همین حال مسئولان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داده‌اند که اگر فورا آب آشامیدنی سالم در مناطق سیل زده توزیع نشود، بروز بیماری‌های مهلک محتمل است. 

پیش از این یک سازمان خیریه کمک به کودکان اعلام کرد که با گذشت بیش از یک ماه، هنوز نزدیک به دو میلیون و 500 هزار کودک زیر پنج سال در مناطق سیل زده پاکستان، کمک غذایی دریافت نکرده‌اند. 

سازمان خیریه «کودکان را نجات دهید» در گزارشی از این‌که با گذشت بیش از یک ماه از سیل پاکستان، هنوز به حدود دو میلیون و 400 هزار کودک زیر پنج سال در مناطق سیل زده پاکستان هیچ کمک غذایی نشده است، هشدار داد. 

بر اساس این گزارش، این موضوع سبب افزایش خطر ابتلا و شیوع بیماری‌های حاد تنفسی، اسهال و بیماری‌های پوستی در مناطق سیل زده خواهد شد. 

این سازمان خیریه همچنین هشدار داده است که جان حداقل نیم میلیون زن باردار در مناطق سیل زده پاکستان در خطر است و در سه هفته آینده حدود 100 هزار زن باردار، فرزندشان را به دنیا خواهند آورد. 

سیل ناشی از بارش باران‌های موسمی از بیش از یک ماه پیش نزدیک به یک پنجم سطح پاکستان را در بر گرفت. 

بیش از یک هزار و 600 نفر در اثر این سیل کشته شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین