کد خبر: ۱۰۷۵۲۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳

اولين كاروان کمک‌های اتاق بازرگانی عازم پاکستان شد

ستاد کمک به سیل‌زدگان پاكستان به كار خود ادامه می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین محموله کمک‌های جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی و صنايع و معادن ايران، روز گذشته طي مراسمی با حضور مسئولان محلی و کنسول پاکستان در مشهد مقدس از محل گمرک اين شهر عازم پاکستان شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق ايران به نقل از اتاق مشهد، مهندس «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد در این مراسم اظهار داشت: پس از وقوع حادثه تاسف‌بار سیل در پاکستان که باعث آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم مسلمان پاکستان شد، جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با تشکیل ستاد کمک به سیل زدگان تشکیل و با مشارکت کلیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن استان‌ها به جمع آوری کمک ها پرداخت که حاصل آن اعزام اولین کاروان کمک‌ها مشتمل بر 7 دستگاه تریلر به وزن حدود 152 تن به کشور پاکستان شد.

وی گفت: این کمک‌ها شامل مواد غذائی، انواع کنسرو و کمپوت، پتو، بیسکوئیت، شوینده‌ها، ماکارونی، زیرانداز و ساير اجناس موردنياز سيل‌زدگان است.

شافعی افزود: این ستاد به کار خود ادامه خواهد داد و هفته آینده هیأتی از جامعه نیکوکاری ابرار و اتاق بازرگانی ایران برای تحویل اجناس و انجام مذاکرات به شهر لاهور پاکستان سفر خواهد کرد. 

«قاضی حبیب الرحمان» سرکنسول کشور پاکستان در مشهد نیز که در این نشست خبری حضور یافته بود ضمن قدرداني از رئیس اتاق بازرگانی مشهد برای اعزام این محموله به فاجعه سیل در این کشور اشاره کرد و گفت: در طی 80 سال گذشته چنین سیلی بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: سیل زندگی بیش از 20 میلیون نفر و یک پنجم این سرزمین را تحت تاثیر قرار داده و تاکنون جان 1600 نفر را گرفته است.

سرکنسول کشور پاکستان در مشهد افزود: سیل خرمن‌های غلات، نیشکر، پنبه و محصولات زراعی را به‌کلی ویران کرده و با خود برده است.

او گفت: 5 میلیون هکتار از زمین‌های زراعی نابود شده و انبارهای غلات نیز با سیل از بین رفته‌اند.

سرکنسول پاکستان گفت: سیل زیرساخت‌های اقتصادی کشور ماننده راه‌ها، مدارس و مخابرات را ویران کرده است.

لازم به یادآوری است، طی مراسمی با حضور سرکنسول پاکستان در مشهد و جمعی از مسوولان دولتی و تشکل‌های اقتصادی و با حضور خبرنگاران رسانه‌ها اولین محموله کمک‌های جامعه نیکوکاری ابرار به کشور پاکستان اعزام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین