کد خبر: ۱۰۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۶

اعتصاب در عمق 500 متری زمین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معدنچیان معترض عنوان کرده‌اند که استفاده از انرژی‌های نو در اسپانیا به صورت فزاینده‌ای رو به‌رو رشد بوده و دیگر جایی برای استفاده از زغال‌سنگ در تامین انرژی باقی نمانده و در همین حال دولت اسپانیا نیز هیچ حمایتی از صنعت زغال‌سنگ و کارگران آن نکرده است. 

در حالی که در شیلی 33 معدنچی در عمق 700 متری زمین‌گیر افتاده و امیدوارند تا نجات پیدا کنند، در اسپانیا 50 معدنچی خود را در عمق 500 متری زمین حبس کرده تا به سیاست‌های دولت این کشور در زمینه تجارت زغال سنگ اعتراض کنند. 

معدنچیان اسپانیایی که در عمق هزار و 650 فوتی معادل 500 متری زمین دست به اعتصاب زده‌اند، اعلام کردند که دولت اسپانیا با سیاست‌هایی که اتخاذ کرده عملا صنعت زغال‌سنگ این کشور را به سمت نابودی کشانده است.

این معدنچیان معترض عنوان کرده‌اند که استفاده از انرژی‌های نو در اسپانیا به صورت فزاینده‌ای رو‌به‌رو رشد بوده و دیگر جایی برای استفاده از زغال‌سنگ در تامین انرژی باقی نمانده و در همین حال دولت اسپانیا نیز هیچ حمایتی از صنعت زغال‌سنگ و کارگران آن نکرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، صنعت زغال‌سنگ در اسپانیا حدود 10 هزار نفر نیروی کار دارد که این رقم در دهه 70 به 50 هزار نفر رسیده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین