کد خبر: ۱۱۱۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۸

طنز/ آیا نخبگان مغز دارند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- شهرام شکیبا(خبرآنلاین): «از قدیم گفتن دختر و پسر مثل آتیش و پنبه می‌مونن، نزدیک هم بشن، بی‌ناموسی بار می‌یاد و جزغاله می‌شن.»
(حکیم ننه‌بلقیس)

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما در تبیین راه‌کارهایش برای دوری دانشگاه‌ها از مناسبات غربی و رسیدن به دانشگاه اسلامی ایرانی گفت: «الان در دانشگاه تابلوهای اعلام نمره یا اطلاعیه وجود دارد که موجب اختلاط می‌شود. ما برای دختر و پسر تابلوهای جداگانه نصب می‌کنیم.»

1- از یک طرف تابلوها را جدا می‌کنید، از یک طرف کرور کرور ازدواج دانشجویی برگزار می‌کنید، بالاخره دانشجویان باید به کدام ساز شما با همدیگر ازدواج دانشجویی کنند؟

2- خود بنده در دانشگاهی درس می‌خواندم که در حیاطش یک بوفه بود. یک روز آقاپسری پول چای و کیک یک خانمی را حساب کرد. مسئولان فهمیدند، آنقدر آنها را به کمیته انضباطی بردند و توضیح خواستند که الان آنها دو بچه دارند.

عقوبت یک پول کیک و چایی حساب کردن در کمیته انضباطی منجر به آشنایی بیشتر آنها شد و وصلت سرگرفت. لطفاً دفعه دیگر که آقای وزیر آمدند تلویزیون‌ بپرسید ازدواج آنها اسلامی ایرانی بوده یا خیر؟

3- به فرض اینکه انشاءالله آقای وزیر جلوی رفتارهای بی‌ناموسانه‌ای مثل نمره پای تابلو خواندن مختلط را بگیرند و دانشگاه‌ها اسلامی ایرانی شود. اگر یک دانشجوی پسر در خیابان از دانشجوی دختری درباره نمره‌اش سؤالی بکند، چه حکمی دارد؟ شبهه افساد وارد است یا خیر؟

4- با توجه به اینکه تجربه نشان داده فاصله کمتر از 20 سانت بین دانشجویان دختر و پسر قطعاً منجر به برباد رفتن اسلامیت و ایرانیت و به‌طور کلی ناموس است، آیا بهتر نیست قفس‌های یک‌نفره زیبایی طراحی شود که دانشجویان در آنها قرار بگیرند و روی ریل‌های به‌خصوصی با چشم‌بند و گوش‌بند و دهان‌بند و سایر بند و بست‌های واجب و لازم از در دانشگاه تا محل استقرارشان در کلاس‌ درس هدایت شوند؟

البته برهمگان واضح و مبرهن است که ابزار و آلات مربوطه باید به دست توانمند متخصصان داخلی تولید گردد.

5- اگر یک کم دیگر میزان اسلامیت و ایرانیت را بیشتر کنیم و عرق مذهبی ایرانی داشته باشیم، می‌توانیم از محل درآمد نفت کمی دیگر هزینه کنیم و ریل‌های مربوطه را از منزل هر دانشجو تا کلاس درس بکشیم.

6- از این همه اعتمادی که وزیر علوم به نسل جوان پرورش یافته در دامان انقلاب اسلامی دارند، واقعاً ممنونیم.

7- پیشنهاد می‌کنم آقای دانشجو یک فکری هم برای حمام‌های مختلطی که در کشور وجود دارد و زن و مرد در کنار هم در آنها عکس هم می‌گیرند، بکنند: حمام‌هایی نظیر حمام گنجعلی‌خان کرمان و حمام فین‌کاشان.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره فرار مغزها گفت: «من واژه فرار مغزها را قبول ندارم. یعنی این همه پیشرفتی که در این 5 سال ایجاد شده، کار چه کسی بوده؟ اینها در داخل کار مغزهای ماست و من به جای «فرار مغزها» از «مهاجرت نخبگان» استفاده می‌کنم.»

1- کشور ایران 8000 سال تاریخ دارد. از انقلاب اسلامی هم 32 سال می‌گذرد. همیشه هم پیشرفت و مهاجرت داشته‌ایم. آیا آقای دانشجو فکر می‌کند تخت‌جمشید هم در 5 سال گذشته ساخته شده است؟

2- آیا این که وزیر از چه واژه‌ای استفاده می‌کند، تغییری در ماهیت اتفاق صورت گرفته پیدا می‌شود؟ طبیعتاً اگر وزیر در دولت دهم مشغول به خدمت باشد، بله!

3- بالاخره به نظر آقای وزیر اسلامی ایرانی علوم، نخبگانی که مهاجرت می‌کنند، مغز دارند یا نه؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
0
0
فوق العاده بود سپاس گذارم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین