کد خبر: ۱۱۱۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۲
شورای عالی بورس و اوراق بهادار تصویب کرد؛

تعطیلی‌های دولت، روزکاری محاسبه نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصوبه این شورا کلی بوده و تنها برای معامله شرکت ایران خودرو نیست، اگر خریدار و فروشنده با یکدیگر توافق کنند و فرم خارج از پایاپای را به بورس ارائه دهند، این معامله می‌تواند قطعیت یابد. 

شورای عالی بورس و اوراق بهادار در جلسه اخیر خود در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران مصوب کرد که برای همیشه درصورت تعطیلی دولت، روز کاری در بورس محاسبه نخواهد شد. 

علی صالح آبادی‌ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به ادامه دار بودن بحث قطعیت یا عدم قطعیت معامله بلوکی سهام ایران خودرو اشاره کرد و افزود:‌ درآن معامله حصه نقدی از سوی خریدار واریز شد اما فرم خارج از پایاپای درمهلت قانونی به بورس ارائه نشد تا این معامله قطعیت نیابد. 

وی ادامه داد: خریداران معامله بلوکی سهام ایران خودرو مدعی بودند که به دلیل تعطیلی دو روزه دولت، نتوانسته اند اسناد و مدارک لازم را از دستگاه‌های دولتی برای ارائه به بورس آماده کنند، خریداران خواستار اضافه شدن آن دو روز تعطیلی به روزهای کاری بودند تا بتوانند فرم خارج از پایاپای خود را به بورس تحویل دهند. 

سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه تاکنون چنین بحثی در بازار سرمایه مطرح نشده بود، اظهار داشت:‌ این موضوع در شورای عالی بورس و اوراق بهادر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

وی خاطر نشان کرد :‌ شورای عالی بورس نیز در جهت حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران مصوب کرد برای همیشه در صورتی که روز تعطیلی دولت وجود داشته باشد، آن روزها جزء‌ روزهای کاری بورس محاسبه نخواهد شد، هدف شورای عالی بورس انجام معاملات در بازار سرمایه است،‌ بنابراین بحث فوق به این شکل تفسیر شد. 

دبیر شورای عالی بورس گفت:‌ مصوبه این شورا کلی بوده و تنها برای معامله شرکت ایران خودرو نیست، اگر خریدار و فروشنده با یکدیگر توافق کنند و فرم خارج از پایاپای را به بورس ارائه دهند، این معامله می‌تواند قطعیت یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین