کد خبر: ۱۱۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱

نامه اعضاء هیأت علمی ذی‌نفع در مجتمع مسکونی شالیزار به وزیر علوم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: با توجه به وقایع پیش آمده در مورد پروژه شالیزار (پروژه ستاد رفاهی وزارت علوم) و کوتاهی مسئولان مرتبط، جمعی از اعضاء هیأت علمی ذی‌نفع در مجتمع مسکونی شالیزار نامه‌ای به وزیر علوم ارسال کرده‌اند که به‌شرح زیر است:
 
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر کامران دانشجو
مقام محترم وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری 

با سلام و احترام
به استحضار میرساند ستاد رفاهی اعضاء هیأت علمی وزارت محترم متبوع در سال 1381 با نیت خیر و قصد خدمت به اعضاء هیأت علمی و برداشتن گامی در راستای رفاه آنها اقدام به طراحی و اجرای یک مجتمع مسکونی در حومه شهرستان چالوس به نام پروژه شالیزار نمود و در تاریخ 16/07/1381 طی نامه ای به روسای دانشگاه‌های کشور اجرای این پروژه را بر اساس هر متر مربع یک میلیون ریال و تحویل 30 ماهه اعلام کرد. 

متعاقب این اقدام دبیرخانه ستاد در تاریخ 26/08/1382 طی فراخوانی قیمت هر واحد مسکونی را از قرار دو میلیون و هشتصد و پنجاه هزار ریال ( 000/850/2 ریال ) و مدت تحویل را از زمان عقد قرارداد 30 ماهه تعیین و آمادگی خود را جهت عقد قرارداد با اعضاء هیأت علمی داوطلب اعلام نمود، که در یک فرایند طولانی بیش از یکصد نفر از اعضای هیأت علمی سراسر کشور جهت مشارکت انتخاب شدند. ضمناَ در این فراخوان افزایش 10% سالیانه بر قیمت کل قرارداد هم پیش‌بینی شده بود، لیکن مدت اجرا همان 30 ماهه تعهد شد. 

در طی این مدت اجرای پروژه با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه شد، هزینه پروژه در چندین نوبت به بهانه‌های مختلف افزایش یافته و ظاهرا وام‌هایی دریافت شده که جربمه دیرکردی معادل مبلغ وام بر اعضا تحمیل نموده است. ضمن اینکه تحویل واحد‌ها نیز بارها به تاخیر افتاد تا اینکه در سال جاری و تا همین اواخر تعدادی از واحد ها تحویل گردید. جهت استحضار یکی از 5 بلوک تحویل نگردیده و اندکی از همکاران هم واحد خود را هنوز تحویل نگرفته‌اند. 

در خلال عملیات اجرائی بین دبیر ستاد و یکی از پیمانکاران اختلافاتی بروز کرد که بنا به تصمیم مشارالیه، حل مشکل به داوری محول شد و حق اعتراض نیز از طرفین سلب گردید ودر نتیجه رای داور به نفع پیمانکار صادر شد. در حالی‌که اختلافات پیش آمده میتوانست به طرق دیگر نیز حل شود. اما به هر تقدیر، ظاهراَ ستاد نسبت به رای صادره بی‌اعتنائی نشان داده و آن را نپذیرفت و پیمانکار نیز موضوع را از طریق دادگستری شهرستان چالوس پیگیری نمود. در نتیجه بر اساس رای صادره از سوی دادگستری شهرستان چالوس دریک مرحله 600 میلیون تومان از پول اعضا که نزد ستاد رفاهی بوده مستقیما از حساب یرداشت شده است و در مرحله دوم مقرر گردیده تا عرصه مجتمع مسکونی شالیزار در تاریخ 10/08/1389 به حراج گذاشته شود تا از وجوه حاصله از این اقدام طلب ادعائی پیمانکار پرداخت گردد. 

لازم به ذکر است که این رای جهت اجرا به دایره اجرای احکام ابلاغ شده است و پیمانکار به دلیل ادعای طلب 5/2 مبلیاردی از پروژه سرو در تهران که کارفرمای آن ستاد رفاهی بوده ولی هیچ ارتباطی به پروژه شالیزار ندارد، حتی حاضر به مصالحه نیز نمی باشد. 

بی‌تردید تصدیق خواهید فرمود که بعد از این همه بلاتکلیفی، تاخیر و افزایش قیمت هر متر مربع از این واحدها به حدود 8 میلیون ریال، اینک که زمان تحویل و استفاده از واحدهای مسکونی خریداری شده فرا رسیده واکثریت اعضا با زحمت فراوان آخرین پرداخت را انجام داده و واحد خود را تجهیز نموده اند، با چنین مشکل و آثار و تبعات بعدی آن که به احتمال قوی بسیار مشکل سازتر خواهد بود و خسارات مادی و اجتماعی بیشتری را تحمیل خواهد کرد، مواجه گردیده‌اند. 

جناب آقای دکتر دانشجو انتظارما اعضاء هیأت علمی ذی‌نفع در این ماجرا از جنابعالی بر این است که اولاَ از مسئولان محترم ستاد رفاهی اعضاء هیأت علمی وزارت متبوع، به عنوان امین و حافظ منافع ما بخواهید که گزارش دقیق ماجرا، علت بروز مشکل و نوع آن و عاملین ایجاد این دردسر بحران‌آفرین را به استحضارتان برسانند و ثانیاَ شخصاَ با درایت، قدرت قانونی و جایگاه ارزنده و حساسی که در هیأت محترم دولت دارید مدیریت حل این بحران را تقبل فرموده و به هر نحو ممکن قبل از اینکه فرصت از دست برود و مشکل دیگری بر مشکلات فعلی افزوده شود و افراد ذینفع متحمل دردسر و خسارت بیشتری شوند، نسبت به حل این مشکل و تامین آرامش روحی ما اقدام فرمائید. 

شایان ذکر است که در طول اجرای پروژه اینجانبان غیر از انتظار، بلاتکلیفی و تحمل خسارت و پرداخت وجوه اضافی کار دیگری از دست ما بر نیامده است و همواره بر اساس اعتماد و بر پایه این تفکر که مسئولان محترم ستاد رفاهی اعضاء هیئت علمی به عنوان دلسوز، امین و حافظ منافع ما، اقدامات لازم برای حفظ منافع و حل مشکلات را صورت خواهند داد، امیدوار و منتظر باقی مانده‌ایم، غافل از اینکه مشکلات پدید آمده و برخورد نامناسب با آن، کار را به این مرحله رسانده است. 

بدیهی است اقدام به موقع و دستور قاطع حضرتعالی قطعاً چاره ساز و رافع مشکلاتی خواهد بود که اینک هم مسئولین محترم ستاد رفاهی و هم اینجانبان با آن مواجه‌ایم. 

پیشاپیش از بذل توجه و حمایت جنابعالی از منافع و حقوق مشروع اعضاء هیأت علمی و به خصوص توجه ویژه شما برای حل بحران پیش آمده تشکر می‌کنیم. سلامت و مزید توفیقات شما را از پیشگاه خداوند منان مسئلت داریم.

اعضاء هیأت علمی ذینفع در مجتمع مسکونی شالیزار

رونوشت:
جناب آقای دکتر نظرپور دبیر محترم ستاد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین