کد خبر: ۱۱۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
مسجدجامعی طی نامه‌ای به شهردار تهران:

ایستگاه مترو تئاتر شهر را به همین اسم نام‌گذاری کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد مسجدجامعی طی نامه‌ای به شهردار تهران ضمن یادآوری تعهدات پیشین شرکت مترو، خواستار نام‌گذاری ایستگاه آماده بهره‌برداری به نام تئاتر شهر شد.
 
در نامه عضو شورای شهر تهران آمده است: در پی خودنمائی ایستگاه مترو در مجاورت تئاتر شهر اعتراض‌هائی از جانب تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر و اهالی تئاتر صورت گرفته که گویای عدم اعتناء به مفاد صورت‌جلسه‌ای است که به‌دنبال نشستی که در مورخ 12/9/86 در محل کمیسیون فرهنگی شورای شهر با حضور مدیر عامل خانه تئاتر، رئیس وقت تئاتر شهر، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه و اینجانب برگزار و منعقد شد و طی نامه 15938/160 مورخ 19/9/86 به جنابعالی منعکس گردید. 

مسجدجامعی افزوده است: بر اساس مفاد صورت جلسه مذکور مقرر گردیده بود: خروجی جنوب شرقی ایستگاه به سمت پارک دانشجو منتقل شده و با توجه به این که بنای تئاتر شهر ثبت ملی شده است مسیر شمالی- جنوبی و شرقی ـ غربی به‌گونه‌ای طراحی شود که به بنا صدمه‌ای نزند و در صورت ضرورت استحکام بخش لازم صورت گیرد. 

وی یادآور شده است مقرر بود، در ایستگاه مذکور نمادهائی کار شود که با تئاتر شهر همخوانی داشته باشد و ایستگاه به نام تئاتر شهر نامگذاری شود. وپیرو مطالعات انجام شده در سالهای قبل و با درک وضعیت و موقعیت ویژه این منطقه که مهمترین ظرفیت بالقوه حوزه نمایش و موسیقی در محدوده بین تالار وحدت تا تئاتر شهر قرار می گیرد. شهرداری تهران شکل گیری این محور فرهنگی را که شامل موارد متعددی از فضاهای فرهنگی و هنری است، دنبال نماید. 

مسجدجامعی در پایان از قالیباف خواسته است از اقدامات صورت گرفته برای اجرائی شدن مفاد صورت جلسه گزارشی ارائه و نسبت به نام‌گذاری ایستگاه مذکور بر اساس موافقت نامه اقدام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین