کد خبر: ۱۱۱۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
به نقل از یکی از صاحب‌نظران آمریکایی

لاریجانی: ریشه همه تفکر و تمدن آمریکا بر پایه دروغ است

قرآن‌شناسی با دید جدید در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مدارس و دانشگاه ها باید رویکردی درست ، قرآن‌شناسی با دید جدید و روش‌های نوین برای تمامی سنین در نظر بگیرند تا تمامی افراد با قرآن انس داشته باشند. 

هشتمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه امروز پنجشنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله تسخیری رئیس مرکز تقریب مذاهب اسلامی ،‌ محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان شهری برگزار شد.

لاریجانی در سخنرانی خود در این همایش با بیان اینکه امروز ما در صحنه جهان با تمدن و فرهنگی روبه‌رو هستیم که اصرار بر دروغ داشته و از حقیقت فاصله دارند، تصریح کرد: یکی از مناقشاتی که جهان با جمهوری اسلامی ایران دارد به‌خاطر اصرار آنها بر دروغ است.

وی به نقل از یکی از صاحب‌نظران آمریکایی درخصوص تمدن جدیدی که در آمریکا ایجاد شده است، اظهار داشت: ریشه همه تفکر و تمدن آمریکا بر پایه دروغ است و آنها به دنبال این هستند که ذهن جامعه را از حقیقت دور و به نوع دیگری بسازند.

رئیس مجلس به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: این مناقشات در جنگ تحمیلی هم دیده شد به طوری که آمریکا از پشت صحنه از صدام حمایت می‌کرد و در ظاهر ادعای دفاع از حقوق بشر را داشت.

وی افزود: در جنگ عراق با آمریکا نیز با وجود این که آمریکا از حقوق بشر دفاع می‌کرد، بیش از 120 هزار عراقی کشته شد.

لاریجانی متذکر شد: در فلسطین نیز این مسائل به اشد وضع دیده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رابطه انسان با حقیقت مهم‌ترین نکته زندگی بشر است، تاکید کرد: آنچه که در تعالیم اسلامی آمده است، زندگی واقعی انسان، رسیدن به مقام عین الیقین است.

لاریجانی با بیان این که در تفکر اسلامی دروغ در زندگی وجود ندارد، تاکید کرد: تمدن اسلامی به علم و معرفت توجه دارد و همواره انسان را به طی کردن مراحل والاتر علم و معرفت تشویق می‌کند.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش، "ذکر" را اساس تمدن اسلامی دانست و متذکر شد: آلوده شدن انسان در بعد اجتماعی و فردی، او را از بهره‌های تمدن اسلامی دور می‌کند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سفر به قم بر مساله شهرسازی اسلامی تاکید کردند، گفت: شهر بخشی از زندگی ماست و ما در فضای فرهنگی اسلامی با نمادها و ساختارها می‌توانیم انسان را به خدا و حقیقت واقعی نزدیک کنیم.

لاریجانی تاکید کرد: زندگی در بعد فردی و اجتماعی باید صدای "ذکر" داشته باشد و فرایند اجتماعی باید ما را به یاد خدا بیندازد.

رئیس مجلس انس گرفتن انسان با قرآن را بالاتر ازذکر گفتن دانست و در عین حال خاطرنشان ساخت: قرآن نباید لقلقه لسان باشد که خسارت بزرگی خواهد داشت.

لاریجانی یاداور شد: مبنای تمدن اسلامی انسان را موظف می‌کند که کتاب قرآن که کتابی انسان‌ساز است را در لایه‌های مختلف زندگی خود مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: مراکز آموزشی ما از مدارس تا دانشگاه باید یک رویکرد درست قرآن‌شناسی با دید جدید و روش‌های نوین برای تمامی سنین در نظر بگیرند تا تمامی افراد با قرآن انس داشته باشند.
لاریجانی در آغاز سخنرانی خود در این همایش از شهردار تهران که نوید احداث مرکز پژوه قرآن در پایتخت را داد قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: این مرکز می‌تواند به فعالیت‌های قرآنی که حقیقت حیات بشر است، توجه ویژه داشته باشد.

رئیس قوه مقننه در خصوص توجه این قوه به قرآن نیز گفت: مجلس شورای اسلامی با تشکیل فراکسیون قرآن از هرگونه فعالیت در راستای گسترش فرهنگ قرآن حمایت خواهد کرد و برای تسهیل فعالیت بانوان پژوهشگر قرآنی چه از لحاظ بودجه چه فراهم آوردن راهکارهای قانونی، همکاری لازم را خواهد داشت.

علی لاریجانی در این همایش با اعطای لوح سپاس به "دلارا نعمتی"، "مرضیه محمدی‌زاده"، "اکرم دیانی"، "راضیه‌السادات سجادی"، "مژگان سرشار"، "مریم قبادی"، "فروغ پارسا"، "مهناز رحیم‌پور"، "معصومه اینان‌لو"، "زینب عارفی"، "سارا میرنظامی"، "لیلا عباسی"، "سهیلا پوریا"، "سیده‌فاطمه خاتمی"، "فاطمه ابراهیمی"، "خدیجه غلامی" و "فاطمه ایزدی" ، فعالیت آنان را به عنوان پژوهشگران و مدرسان برگزیده در زمینه علوم و معارف قرآنی ارج نهاد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین