کد خبر: ۱۱۲۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا):

فوتبال تا جام جهانی 2014 متحول می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) تصمیم گرفته است تا با ارایه شیوه‌های نوین، سطح برگزاری مسابقات فوتبال را تا زمان برگزاری جام جهانی 2014 برزیل بهبود بخشد. 

رییس فیفا اعلام کرده است که می‌خواهد جام جهانی جذاب‌تری نسبت به مسابقات 2010 آفریقای جنوبی برگزار شود. در این رقابت‌ها هفت بازی از 64 مسابقه از جمله 6 دیدار دور نخست بدون گل تمام شد. 

پیدا کردن راه‌های جدیدی برای تصمیم‌گیری در مورد مسابقات مرحله گروهی و چگونگی داوری بازی‌ها نیز از جمله اهداف این برنامه جدید فیفا اعلام شده است که «کار گروه فوتبال 2014» نام دارد.نفرات این گروه را اعضای کمیته‌های فوتبال، فنی، توسعه، پزشکی و داوران فیفا تشکیل می‌دهند. 

به گفته بلاتر، این کار گروه مشابه همان کاری را می‌کند که بعد از بازی‌های کم گل جام جهانی 1990 ایتالیا انجام شد. 

بلاتر بعد از نشست دو روزه کمیته اجرایی فیفا اظهار داشت: در جام جهانی 1990، فوتبال در بهترین سطح خود نبود. 20 سال بعد دوباره با همین مسأله مواجه شدیم.
 
فیفا همچنین در تلاش است سیستم عرضه بلیت برای جام جهانی آینده را هم بهبود ببخشد و در همین راستا بلاتر با تشکیل گروهی که کنترل بیشتری روی سیستم توزیع بلیت‌ها داشته باشد، موافقت کرده است. 

رییس فیفا از بررسی آمادگی برزیل برای برگزاری جام جهانی بلافاصله بعد از اتمام تحقیقات در مورد پیشنهاد پرداخت رشوه در انتخاب میزبان رقابت‌های 2018 و 2022 خبر داد و گفت: در هفته سوم ماه نوامبر به برزیل می‌روم و امیدوارم با رییس‌جمهوری جدید این کشور ملاقات کنم. 

در حال حاضر، «دیلما روسف» و «خوزه سرا» دو نامزدی هستند که بر سر جانشینی «لوییس ایناسیو لولا داسیلوا» برای ریاست‌جمهوری برزیل رقابت می‌کنند. 

کمیته اجرایی فیفا در نشست دو روزه خود تصمیمات دیگری هم گرفته که به شرح زیر است: 

کنگره فیفا در سال 2011 در زوریخ از روز 31 مه تا اول ژوئن برگزار می شود و در آن نمایندگان فدراسیون های عضو برای انتخاب رییس جدید این فدراسیون رأی خواهند داد. بلاتر که قصد دارد برای چهارمین دوره به عنوان رییس انتخاب شود، همچنان یکه‌تاز است و هیچ رقیبی ندارد. 

جایزه نقدی تیم‌ها در جام جهانی 2011 زنان مبلغ 7.6 میلیون دلاری اعلام شده است که افزایشی 1.2 میلیون دلاری نسبت به دوره گذشته را نشان می‌دهد. این رقابت‌ها قرار است از 26 ژوئن تا 17 ژوییه به میزبانی آلمان برگزار شود. 

فیفا همچنین اختصاص 2 میلیون دلار بودجه دیگر به فدراسیون پاکستان برای بازسازی تأسیسات مربوط به فوتبال خود را که در اثر سیل از بین رفته است، تصویب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین