کد خبر: ۱۱۲۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۷

نظارت آن لاین بر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی فراهم شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات، حدود 65 درصد از شرکت های PAP امکانات لازم برای نظارت بر خط رگولاتوری روی عملکردشان را فراهم کرده‌اند. 

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: اقدامات گسترده‌ای در راستای اجرای مصوبه های شماره 72 کمیسیون تنظیم مقررات و تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه بخش ICT صورت گرفته است. 

وی با بیان این مطلب که این اقدامات در راستای نظارت بیشتر و تأمین حقوق مصرف کنندگان و دارندگان پروانه انجام می‌شود، افزود: در همین راستا و تا زمان نهایی شدن و اجرای سامانه‌های بومی نظارت از راه دور، به واسطه هماهنگی های انجام شده با صاحبان پروانه فعالیت در حوزه ICT ، تلاش‌هایی برای دسترسی به خط صورت گرفته است. 

وی اضافه کرد: بر همین اساس و با برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی با نمایندگان دارنده پروانه PAP مقرر شد این شرکت‌ها در فاز نخست برخی قابلیت‌های دسترسی بر خط را برای سازمان تنظیم مقررات فراهم کنند. 

رضوانی ادامه داد: در همین راستا حدود 65 درصد از این شرکت‌ها امکانات را فراهم کرده و مابقی در دست پیگیری و اجرا است که گزارش عملکرد آمار پورت‌ها و گزارش مشترکان هر مرکز از جمله این گزارش‌ها محسوب می‌شود. 

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات در خصوص دیگر دارندگان پروانه ارایه خدمات ارتباطی نیز گفت: 60 درصد از مجموع شرکت‌های فعال و دارای پروانه انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره (SAP)، نیز امکان ارتباط نظارت بر خط را فراهم کرده‌اند. 

وی تأکید کرد: با توجه به مکاتبات صورت گرفته با شرکت‌های دارای پروانه ISDP نیز حدود 40 درصد از این شرکت‌ها امکان دسترسی بر خط را فراهم کرده‌اند و سایر شرکت‌ها نیز در حال آماده‌سازی مقدمات اجرایی شدن این کار هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین