کد خبر: ۱۱۳۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶

دعوای ایران ایر و پیر زن 70 ساله بالا گرفت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بعد از شکایت ایران‌ایر ما هم شکایتی را تنظیم کردیم مبنی‌بر اینکه به علت سهل‌انگاری مسئولان ایران‌ایر ما و خانواده‌مان دچار فشار روانی و استرس شدیدی به‌خاطر غیبت مادربزرگمان شدیم. 

نوه پیرزن 70 ساله درگزی گفت: ایران‌ایر به عنوان اینکه مادربزرگم اعتبار 50 ساله آنها را زیر سئوال برده خواستار پرداخت غرامت از سوی وی شده است.

مجید دبیریان اظهار داشت: عربستان سعودی به دلیل سهل‌انگاری ایران‌ایر مبلغ 3 هزار ریال سعودی این شرکت را جریمه کرده است که آنان نیز ما را متضمن این خسارت دانسته‌اند.

نوه پیرزن 70 ساله درگزی افزود: علاوه‌بر این جریمه شرکت هواپیمایی ایران ایر هزینه بلیت از مشهد به مدینه و از جده به ایران را از مادربزرگم مطالبه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که دلیل اصلی این سهل‌انگاری خود ایران ایر بوده زیرا مادر بزرگ بنده در نهایت سادگی و بدون نیت سوء خواستار به‌جا آوردن این سفر بوده است.

دبیریان با اشاره به اینکه مادر بزرگش کارت پرواز نداشته خاطرنشان کرد: باوجود اینکه وی به میهمان‌دار گفته است شمارۀ صندلی ندارم، میهماندار جای خالی که موجود بوده را نشان داده و او را به آن صندلی هدایت کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از شکایت ایران‌ایر ما هم شکایتی را تنظیم کردیم مبنی‌بر اینکه به علت سهل‌انگاری مسئولان ایران‌ایر ما و خانواده‌مان دچار فشار روانی و استرس شدیدی به‌خاطر غیبت مادربزرگمان شدیم.

دبیریان افزود: این موضوع قابل توجیه نبوده و انصاف نیست که این تقصیر را گردن یک پیرزن 70 ساله بیندازید. 

وی در مورد نحوه اطلاع آ‌ن‌ها از سفر مادربزرگ‌شان به مدینه گفت: بعد از اینکه نیمه‌شب (جمعه) مطلع شدیم مادر بزرگم بعد از ظهر جمعه 14 آبان‌ماه درگز را به سمت مشهد ترک کرده و هنوز به منزل ما در مشهد مراجعه نکرده به پلیس اطلاع دادیم.

نوه پیرزن 70 ساله اظهار داشت: ما همچنین بیمارستان‌های درگز، مشهد و حتی قوچان را نیز استعلام کردیم و تصادفات جاده‌ای را نیز بررسی کردیم تا شاید ردی از او به دست آوریم که موفق نشدیم.

وی در مورد نحوه اطلاع آن‌ها از حضور مادربزرگشان در مدینه خاطرنشان کرد: در روز شنبه ساعت 8 و 15دقیقه صبح بود که از بعثه رهبری واقع در مدینه با ما تماس گرفتند و مشخصات مادربزرگشان را دادند که ما در ابتدا فکر کردیم شاید اشتباهی رخ داده یا کسی خواسته با ما شوخی کند.

دبیریان در ادامه تصریح کرد: ولی بعد از اینکه شماره تلفن را کنترل کردیم متوجه صداقت این سخنان شدیم و باورمان نمی‌شد که چگونه مادربزرگمان توانسته بدون اطلاع ما به مدینه عزیمت کند.

نوه پیرزن 70 ساله درگزی در مورد اقدامات آنان بعد از مطلع شدن از این جریان گفت: نخستین اقدام ما این بود که پاسپورت جدید او را به استانداری بردیم تا از آن طریق پیگیر موضوع شویم.

وی در ادامه افزود: در استانداری معاون استاندار با آقای مجردی در مدینه تماس گرفتند و ایشان مطلب را تأیید کرده و گفتند که مقامات عربستانی به خاطر عدم داشتن ویزا خواستار برگرداندن مادربزرگ به ایران شده‌اند.

دبیریان گفت: ما حتی تلاش کردیم از طریق کنسولگری ایران در مدینه این موضوع را پیگیری کنیم تا برای وی ویزای عربستان صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: باوجود تلاش‌هایی که کنسولگری ایران برای ماندن مادربزرگم در مدینه داشتند اما مسئولان ارشد سعودی به دلیل اینکه غیر قانونی وارد کشورشان شده است ماندن او را در عربستان نپذیرفته و ویزا برایش صادر نکردند.

وی اظهار داشت: شاید اگر این موضوع از طریق سفرای ایران و عربستان پیگیری می‌شد نتیجه بهتری حاصل می‌شد و این سفر روحانی که بدون هیچ‌گونه سوء نیتی و با صفا و سادگی دل یک پیرزن آغاز شده بود و با قربانی کردن یک گوسفند در قربانگاه حاجیان به پایان می‌رسید.

دبیریان در پایان از سفر مادربزرگش به سرزمین وحی در سال آینده ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم با توجه به سن بالای او و اتفاق ناخوشایندی که برایش پیش آمد با عنایت پروردگار و مساعدت مسئولان کشوری بتوانیم در سال آینده وی را به این سفر معنوی و روحانی راهی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۱
0
1
اخوی! وقتی کامنت منتشر نمی کنی، چرا می گذاری؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین