کد خبر: ۱۱۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد:

مرگ سالانه 1.3میلیون نفر در تصادفات جاده‌ای

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه تصادفات جاده‌ای سالانه منجر به مرگ یک میلیون و 300 هزار انسان می‌شود، گفت: سازمان ملل متحد به‌زودی طرح جهانی خود با عنوان «همکاری ایمنی جاده‌ای» را با هدف ایمن‌تر کردن جاده‌ها و خودروها، بهبود رفتار رانندگان و افراد پیاده و تقویت خدمات اورژانس ارائه می‌دهد. 

بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان ترافیک جاده ای (21 نوامبر 2010 برابر با 30 آبان) با اشاره به اهمیت جان یک میلیون و 300 هزار نفری که سالانه در خیابانها و بزرگراه‌های جهان جان خود را از دست می‌دهند، خواستار حفظ جان مردم و اقدام برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر در جاده‌ها شد.

در پیام دبیرکل سازمان ملل آمده است: می‌توان جلوی بسیاری از وقایع ناگوار را به وسیله مجموعه اقدامات ساده و اثبات شده‌ای گرفت که نه تنها به نفع افراد و خانواده‌ها بلکه به نفع تمامی جامعه است.

وی در این پیام تاکید کرده است: به‌رسمیت شناختن گسترش خطرناک و چالش سلامت عمومی که به دلیل جراحات و مرگ به‌خاطر تصادفات رخ می دهد در حال افزایش است. این آگاهی فزاینده موجب گردیده دولت‌ها و شرکای آنها به سرعت نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهند. 

بان کی مون در ادامه آورده است: در ابتدای امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد نخستین «دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ای» را اعلام نمودکه فرصتی برای اقدام جهانی است.

دبیرکل سازمان ملل از تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، آژانسهای بین‌المللی، سازمان‌های جامعه مدنی، مسئولان اجتماعی و تجاری خواست باعث بهبود شرایط این دهه در جهان شوند. 

بان کی مون افزود: به عنوان نخستین گام در این راستا دولت‌ها باید برنامه‌های ملی خود را برای این دهه منتشر کنند یعنی مصادف با هنگامی که رسما دهه مذکور در تاریخ 11 ماه می 2011 در جهان معرفی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین