کد خبر: ۱۱۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۸۴ - ۰۱:۳۵

آمادگی عماد افروغ برای استعفا از نمایندگی

آفتاب‌‌نیوز : وی ضربات وارده بر نظام را دوری از نقد درون گفتمانی و حرکت در مسیر سکوت و توجیه عملکردها دانست و اظهار داشت: هر گاه نقد درون گفتمانی را کنار گذاشته ایم به وادی سکوت و توجیه افتاده و از اصول منحرف شده ایم.

این استاد دانشگاه با انتقاد نسبت به تخریب وی از طریق برخی تریبون ها، گفت: اعتقاد دارم کسانی که تریبون مذهبی در اختیار دارند قبل از این که قضاوتی نسبت به افراد داشته باشند و تعابیر مسئولیت آوری را اداء کنند بهتر است مضمون نقد را مطالعه کرده و منصفانه توجه کنند که ناقد روی چه محورهایی انگشت گذاشته نه این که بر اساس یک برداشت عمومی قضاوت کرده و عذاب اخروی را برای خود بخرند.

نماینده مردم تهران خطاب به کسانی که وی را «آتش افروغ» می خوانند، گفت: این افراد را دعوت به مطالعه دوباره نقدهای خود می کنم آن گاه ببینید که آیا نسبت دادن این مطالب جای استغفار دارد یا خیر، این افراد باید توجه داشته باشند اگر منتقدین آنان را حلال نکنند باید روز قیامت جوابگو باشند.

وی اضافه کرد: البته من این افراد را می بخشم ولی امیدوارم این برادران به آثار وضعی گفته های خود آگاه باشند چرا که دیگر آثار به جای مانده از این کلمات در دست من نیست.

وی در بخش دیگری پیرامون قدیس سازی دولت توسط برخی از گروهها هشدار داده و گفت: حوادث فعلی ما بسیار شبیه حوادث پس از جنگ است. بعد از جنگ به خاطر شوقی که به سمت سازندگی ایجاد شده بود و به دلیل این که یک فرد روحانی مسئولیت دولت را بر عهده گرفته بود خیلی ها در برابر آن سیاست ها به اسم این که انقلاب تضعیف می شود سکوت کرده و به نقد نیز نپرداختند.

این استاد دانشگاه، «ایجاد مانع برای نقد فعال» و «قدیس سازی» را دو عامل اصلی در تضعیف نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این دو عامل هر دو روی سکه هستند ما باید ظرفیت نقدپذیری را بالا برده نبابر آن بخش از نامه حضرت امیر به مالک اشتر که فرمودند کارگزارانی را انتخاب کن که تندترین انتقادات را به تو داشته باشند، فراموش نکنیم باید التماس نقد داشته باشیم و به نقد درون گفتمانی توجه داشته و حتی اجازه رویش نقد برون گفتمانی را نیز بدهیم.

وی همچنین گفت که «فقدان نقد» و «قدیس سازی» موجب انحراف از نظام و فاصله گیری از آرمان ها و اهدافی می شود که بر اساس آن نظام شکل گرفته است. این مسئله بی تردید موجب انحراف از ارزش های اسلامی و الهی شده و به تدریج باعث می شود به سمت تثبیت نظامی برویم که شاید فقط ظاهری از اسلام داشته اما در باطن قوانین و مقررات و ارزش های آن با روح تعالیم اسلامی مغایرت داشته باشد.

افروغ در ادامه بار دیگر نسبت به قدیس سازی و بسته شدن فضای نقد هشدار داد و گفت: پرسش من این است که چه شد از دل حکومت ناب اسلامی، دولت اموی زائیده شد. ما نباید کاسه داغ تر از آش شویم. سئوال من این که علیرغم حکومت علی (ع)، چه شد که انحرافات ایجاد شد و آن بلایا برای امام حسن (ع) پیش آمد و حکومت معاویه تشکیل شد؟

وی اضافه کرد: معتقدم شرایط و تاریخ قابل تکرار است و باید جلوی تکرار آن را گرفت. بی شک با حضور نقادان در حوزه های مختلف است که می توان به تعالی اندیشید. بر این باورم کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را به مسایل خرد تقلیل می دهند به جای 4 برخورد خیابانی بدانند که امر به معروف و نهی از منکر در مسایل کلان فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تا به چه میزان می تواند در رشد و تعالی نظام موثر باشد.

افروغ همچنین با انتقاد دوباره نسبت به برخی اتهام ها علیه وی، گفت: برخی فکر می کنند که بنده با این نقد بدنبال مسایل دنیوی می باشم، آیا این گونه برخوردها شایسته یک دل سوخته انقلاب است که همواره دغدغه حفظ نظام را داشته است، والله که حاضرم در صورت ناراضی بودن موکلان از نمایندگی استعفا بدهم. بی شک اگر وظیفه شرعی و حقوقی در این زمینه نبود همین فردا استعفای خود را از نمایندگی اعلام می کردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۴
0
0
اگر در تمام دوران ها نقد جاي تمجيد و سرپوش گذاشتن روي اشتباهات را مي گرفت ما در جايگاه فعلي نبوديم و بسيار جلوتر بوديم
نقد جريانهاي سياسي. اجتماعي . فرهنگي همان بازگشت به اشتباهات و اصلاح آنهاست و مردم نقد پذير هميشه در مسير توسعه هستند و افرادي كه به جاي تمجيد كردن و پذيرش قالبي مساپل به نقد و بررسي آنها مي پردازند از دلسوزان آن سيستم هستند و در حالي چنين عملي را انجام مي دهند كه مي دانند مشكلات زيادي برايشان ايجاد مي شود اما ترس از خطر آنان را وادار به انجام ندادن وظيفه نمي كند و آنان به وظيفه خود عمل مي كنند و جناب آقاي عماد افروغ هم اين چنين عمل كرده است . آفرين به ايشان
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۴
0
0
اين حق مسلم نماينده گان است كه مواضع خود را پيرامون وظايف خود بيان نمايند .مابايد خدارا شاكرباشيم كه درمجلس ما افرادي همچون دكتر افروغ حضوردارند.
كه دوست -دوست ماهستندونه دشمن دوست.
سهراب نجار
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۴
0
0
كاش چندين شخصيت منتقد دلسوز مانند ايشان داشتيم.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۴
0
0
در تاييد صحبتهاي اين نماينده محترم ميگويم . واقعاٌ كه حرف حق تلخ است
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۴
0
0
با سلام
جناب آقاي افروغ خطاب به آقاي كه ايشان را آتش افروغ
خطاب كرده فرموده اند :
اگر منتقدين آنان را حلال نكنند بايد روز قيامت جوابگو باشند.:
البته چنانچه كساني كه براحتي از همه انتقاد ميكنند و تهمت ميزنند و مخالفين را جاسوس بيگانه ميدانند و صد البته همه اين كارها را بنام اسلام انجام ميدهند خود اعتقادي به روز قيامت داشته باشند.
: گر مسلماني از اين است كه حافظ دارد
واي اگر در پس امروز بود فرداپي :
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۵
0
0
متاسفانه به به و چه چه رو به گسترش است و تحمل انتقاد سازنده را ندارند و فوري مارك معاند و منكر و ضد انقلاب و.... را به دلسوزان انقلاب مي زنند و اين براي افراد مختلف است كه من آنها را از زمان جبهه مي شناسم
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۵
0
0
فكر ميكنم حالا جناب آقاي افروغ متوجه شدن استفاده ي ابزاري از دين براي تهمت زدن به كساني كه ما باهاشون مخالفيم چه دردي داره!!!! گرچه با حملاتي كه به اين آقا ميشه مخالفم ولي حداقل خوشحالم كه متوجه شدن نقد براي زنده موندن يه جامعه ضروريه!!!
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۸۴/۰۶/۱۶
0
0
به يقين اگر حرف حقي بود ديگر نياز به جو سازي و تخريب ايشان نبود
وقتي جايي براي دفاع از عملكرد خراب و خلاف نباشد و بخواهند همچنان در جايگاه خود باشند كما في السابق اينگونه برخورد ميكنند !
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۴/۰۹/۱۶
0
0
خدا افروغ را برای ملت حفظ کند.حرف حق را هرکسی بزندبایدپذیرفت حال عنوان اصولگرا را یدک داشته باشد اصلاح طلب
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین