کد خبر: ۱۲۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش:

آزاداندیشی از اصول انقلاب بود، نباید به فراموشی سپرده شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان این‌که «انقلاب سال ۵۷ یک انقلاب اصیل مردمی بود» گفت: انقلاب اسلامی ایران با پشتوانه فرهنگی غنی و قوی به لحاظ فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی اتفاق افتاد و مردم ایران عاشقانه اسلام را پذیرفتند. 

فاطمه راکعی، با اشاره به این‌که «ملت ایران در طول تاریخ خود همیشه افتخار دین‌داری را داشته است» اظهار کرد: انقلابیون سال ۵۷ با آرمان و گرایش به زندگی اجتماعی مبتنی بر اخلاق، معنویت، فضیلت‌ها و عدالت‌خواهی حرکت کردند. 

وی افزود: مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) چنان عاشقانه و مصمم با عزم قوی وارد صحنه انقلاب شدند که در راه پیروزی انقلاب هزاران شهید تقدیم کردند. 

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های سیاسی پشت سر گذاشته شده، گفت: به طور طبیعی در مدیریت اجرایی و سیاسی دوره‌های مختلف ضعف‌هایی بوده است و گاهی نتوانسته‌ایم واقعیت‌های انقلاب اصیل، بزرگ، الهی و مردمی را آن‌طور که شایسته بود به نسل‌های بعدی انتقال دهیم که این از ضعف‌هاست که البته خدشه‌ای به اصالت و بزرگی و ارزشمندی این انقلاب معنوی و فرهنگی وارد نمی‌کند. 

این فعال سیاسی با بیان این‌که «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه شعار اصلی انقلاب ۵۷ بوده است» تصریح کرد: آزادی به معنای آزادی بیان و اندیشه و در یک کلمه آزاداندیشی از شعارها و خواسته‌های ملت و حضرت امام(ره) بود که به پای آن خون‌ها داده شد. آزادی‌خواهی ملت ایران ریشه در ایران باستان و آموزه‌های اسلامی دارد. شنیده‌ایم که ائمه ما با کسانی که در وجود خدا تردید می‌کردند وارد گفت‌وگو می‌شدند و به کسانی که حقانیت رسول خدا(ص) و ائمه(ع) و اسلام را زیر سوال برده و پرخاشگرانه با بزرگان برخورد می‌کردند، وارد استدلال می‌شدند. ائمه(ع) بدون خشم به مباحثه با آن‌ها می‌نشستند و با استدلال قوی، رفتار انسانی و اندیشمندانه باعث ایمان آوردن آن افراد می‌شدند و اگر هم فردی تسلیم نمی‌شد و ایمان نمی‌آورد مورد توبیخ، انکار، تردید و تبعید قرار نمی‌گرفت. 

وی با تاکید بر این‌که «آزاداندیشی جزء دین ما و یکی از مهمترین آموزه‌های دین اسلام است» اظهار کرد: اندیشه تا اندازه‌ای در دین اسلام اهمیت و جایگاه دارد که همه شنیده‌ایم صواب یک ساعت تفکر بیش از عبادت است. 

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید آزاداندیشی از اصول انقلاب سال ۵۷ بوده است و امیدواریم همان‌طور که مد نظر حضرت امام و شهیدان انقلاب بود، مورد توجه قرار گیرد و هرگز با فراز و نشیب‌های سیاسی به فراموشی سپرده نشده و کم رنگ نشود. 

راکعی با اشاره به بیانات امام (ره) در مورد کاخ‌نشینان و کوخ‌نشینان گفت: در انقلاب ۵۷، مستضعفان جایگاه بسیار بالایی داشتند و نقش ویژه و عمده‌ای در پیروزی انقلاب بازی کردند؛ چراکه انقلاب ۵۷ به عنوان یک انقلاب با ریشه‌های اصیل دینی و معنوی بود و مستضعفان آن را حامی و پشتیبان واقعی خود می‌دیدند. انقلابیون سال ۵۷ به یک جامعه فاقد اختلافات طبقاتی فاحش می‌اندیشیند که مبتنی بر اقتصاد اسلامی باشد. اقتصاد مبتنی بر اصول و آموزه‌های دینی از خواست‌های انقلابیون بود که اختلافات عمیق طبقاتی را از بین ببرد، اما متاسفانه به آن صورت که آرمان شهیدان و انقلابیون بود هنوز تحقق پیدا نکرده است؛ چراکه الان هم به لحاظ عدالت اقتصادی تفاوت‌هایی را شاهد هستیم. 

راکعی افزود: عدالت در حکومت اسلامی باید به معنای وسیع نهادینه شود و قوانین مبتنی بر آن نگاشته شده و اجرا شود تا اجازه برخورد سلیقه‌ای و گروهی داده نشود؛ چراکه برخورد سلیقه‌ای با عدالت خواهی و عدالت جویی اسلام که نمونه عینی آن حکومت امام علی (ع) است، جایی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین