کد خبر: ۱۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸

توصیه منتظری به بسیجی‌ها و حزب‌اللهی‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دیوان عدالت اداری گفت: ایران تنها كشوری است كه قوانین آن منطبق با قرآن و احكام الهی و به پیروی از خاندان عصمت و طهارت پیامبر (ص) است. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری طی سخنانی در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) كه فرمودند «خوش اخلاق باشید زیرا انسان خوش اخلاق بدون درنگ در بهشت است»، اظهار كرد: حسن خلق و مكارم اخلاق دو مفهومی است كه می‌توانند شكل‌دهنده شخصیت انسان و از محاسن و محسنات و زیبایی‌های اخلاق باشند و آنچه انسان از معارف اسلامی به دست می‌آورد این است كه هدف از آمدن پیامبران و همه تلاش‌هایی كه اولیای خدا در زندگی داشتند این بوده است كه شخصیت انسان‌ها را كه مجموعه‌ای از زیبایی‌ها و مكارم است، شكل دهند.

وی افزود: همه ما در زندگی خصوصی و اجتماعی باید رعایت محسنات و اخلاق را سرلوحه امور خود قرار بدهیم ولی امروز در جامعه برخی مسائل را می‌نگریم كه وقتی آن را با معارف و مفاهیم اسلامی تطبیق می‌دهیم، متاسفانه شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: بداخلاقی‌هایی كه متاسفانه در جراید به چشم می‌خورد و در سطح عمومی در مسائل سیاسی شاهد آن هستیم زیبنده یك جامعه اسلامی نیست چون ما تنها كشوری هستیم كه قوانین و مسائل رفتاری‌مان بر اساس قرآن و احكام اسلام است و چنین رفتارهایی برای پیروان قرآن و امت اسلامی شایسته نیست.

منتظری به كسانی كه آنها را «داعیه‌دار اسلامیت و حزب‌اللهی بودن» می‌خواند، گفت: از كسانی كه ادعای اسلامی بودن و حزب‌اللهی بودن را دارند انتظار می‌رود بیشتر پایبند موازین قرآن و اخلاق اسلامی باشند و به مكارم اخلاق توجه كنند.

منتظری افزود: وقتی انسان اینگونه حركات را در سایت‌ها می‌بیند و به آنها ورود پیدا می‌كند، هتاكی و الفاظی ناشایست را ملاحظه می‌كند كه قطعا حرمت شرعی دارد و مجازات آن حد قذف است.

این مسئول عالی قضایی خاطرنشان كرد: آیا شما می‌دانید با این حركت چه ضربه سنگینی به مذهب و اسلام وارد می‌شود؟ وقتی این حركات ناشایست در سایت قرار می‌گیرد می‌دانید به حزب‌الله و متدینان و پیروان ولایت فقیه چه می‌گویند؟ با این حركات حزب‌الله را ملكوک نكنید، بسیجیان پاک‌سرشت را با این رفتار و اعمال ناپسند بدنام نكنید. برادران حزب‌اللهی و بسیجیان همانگونه كه در قرآن آمده است، مبادا با بدرفتاری و بداخلاقی و سیاست‌های غلط و در مقابله با رفتارهای فتنه‌گران و سران فتنه از مسیر الهی خارج شوند. اگر مسیر تقوا را می‌خواهید، قرآن آن را به ما نشان داده است.

منتظری گفت: دشمن هم باید بداند اینگونه حركات را به پای اسلام و پیروان ولایت قرار ندهد. ولی فقیه دیدگاهش بسیار روشن است و امیدواریم كه خداوند به همه ما بصیرت عنایت فرماید و راه رشد را به ما بشناساند و ما با بصیرت در قالب اسلام و قرآن و معارف اسلامی حركت كنیم و خداوند همه را از خواب غفلت بیدار و به مسیر عدالت هدایت كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین