کد خبر: ۱۲۲۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۳

استفاده نظامیان صنعاء از مواد سمی به‌جای گاز اشک‌آور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پزشکان یمنی تاکید کردند که نیروهای امنیتی صنعاء در حمله به تحصن‌کنندگان میدان التغییر به‌جای گاز اشک‌آور از گازهای سمی خطرناک استفاده کرده‌اند. 

به گزارش منابع خبری تلویزیونی، مردم یمن با شنیدن خبر حمله شب گذشته نیروهای امنیتی رژیم حاکم صنعاء به تحصن کنندگان در میدان التغییر، از صبح امروز تحرکات گسترده به سوی میدان التغییر را آغاز کرده ولی نظامیان مسلح صنعاء در همه ورودی‌های میدان مستقر شده و از پیوستن آحاد مختلف مردم به تحصن کنندگان جلوگیری می‌کنند. دقایقی پیش از صدای تیراندازی گسترده در میدان التغییر شنیده شده است.

در همین حال خبرنگار الجزیره از صنعاء گزارش داد که نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌های رژیم علی عبدالله صالح به صورت گروه گروه در حال حرکت به سوی میدان التغییر هستند.

بر اساس تصاویر دریافتی از میدان التغییر، در حالی که صدای آژیر خطر و آمبولانس‌ها از اطراف میدان مذکور به گوش می‌‌رسد؛ شمار بسیار زیادی از تحصن کنندگان بر زمین رها شده و عملیات احیا از سوی سایر تظاهرات کنندگان در جریان است. نیروهای امنیتی علی عبدالله صالح از رسیدن آمبولانس‌ها و کادرهای پزشکی برای مداوای مصدومان جلوگیری می‌کنند.

این گزارش حاکی است که وضعیت سلامتی 200 نفر از مصدومان وخیم گزارش شده و تاکنون تنها 100 موفق به دریافت خدمات درمانی شده‌اند.

در همین راستا "آدم علی حسن" پزشک فوریت‌های پزشکی در گفت‌وگو با الجزیره با بیان اینکه تاکنون آمار دقیقی از قربانیان نداریم، شمار زخمیان را حدود 400 نفر برشمرد و افزود: بیشتر مصدومان دچار اختلالاتی در اثر استنشاق مواد سمی شده‌اند که به علت مشکلات تنفسی احتمال فوت قربانیان نیز وجود دارد.

الجزیره به نقل از پزشکان یمنی تاکید کرد که نیروهای امنیتی صنعاء در حمله به تحصن کنندگان میدان التغییر به جای گاز اشک‌آور از گازهای سمی استفاده کرده‌اند.
در همین حال از میدان التغییر خبر می‌رسد که زمین با خون قربانیان سرخ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین