کد خبر: ۱۲۳۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۳

قطبی: می‌خواستیم مردم را از زیرآوار بیرون بیاوریم اما نگذاشتند

امپراتور به دیدار زلزله زدگان رفت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افشین قطبی به همراه مسئولان و بازیکنان شیمیزو اس پالس به دیدار زلزله زدگان شمال شرقی ژاپن شتافت. 

این برنامه‌ای است که باشگاه ژاپنی تدارک دیده و طبق آن کل تیم و باشگاه روزانه یک یا دو نوبت باید راهی مناطق زلزله‌دیده شوند.
 
اوضاع در شمال شرقی ژاپن به قدری بحران‌زده است که حتی این بحران بخش‌های دیگر کشور را تحت تاثیر قرارداده و راه تماس‌های خارجی به این کشور را بسته است. 

افشین قطبی در این باره می‌گوید: «ما فقط در داخل می‌توانیم تماس داشته باشیم و از بیرون کسی نمی‌تواند با ما تماس بگیرد. مخابرات ژاپن اعلام کرده در چند روز آینده این مشکل را حل خواهد کرد.»

این مشکل در روزهایی ابتدایی وقوع زلزله و سونامی نزدیکان قطبی را نگران کرده بود تا اینکه او دو روز بعد از این اتفاقات در ایمیلی به دوستان خود، از سلامتی‌اش خبر داد.

****

مردم ژاپن به فوتبال علاقه ویژه‌ای دارند و بالطبع به فوتبالیست‌ها و مربیان علاقه‌ای بیشتر. به همین دلیل باشگاه شیمیزو در همان روزهای ابتدایی زلزله و سونامی در شمال شرقی ژاپن سریعا تمرینات خود را لغو کرد تا بتواند برای مردم آسیب دیده این منطقه کار کوچکی کرده باشد. فدراسیون فوتبال ژاپن در ابتدای وقوع این اتفاقات بازی‌های لیگ را دو روز به تاخیر انداخت اما دوباره دست به تغییر برنامه زد تا الان باشگاه‌ها از زمان دقیق برگزاری مسابقه هفته دوم با خبر نباشند. به همین دلیل باشگاه شیمیزو هم مانند اغلب باشگاه‌ها این روزها تعطیل است و مسئولان ان ترجیح می‌دهند به دیدار زلزله زدگان بروند.

افشین قطبی در این باره توضیح می‌دهد: «ما در چند روز اخیر به آن مناطق رفتیم. این برنامه‌ای است که باشگاه تدارک دیده است. اگر بتوانیم روزانه دو نوبت به مردم آنجا سر می‌زنیم. با توجه به اینکه مردم ژاپن خیلی به فوتبال علاقه دارند می‌رویم تا به آنها از نظر روحی کمک کنیم.»
 
مردم شهرهای زلزله‌زده مشکل مادی ندارند. دولت ژاپن سعی کرده تا نیازها را فراهم کند و با برپایی چند کمک به سازماندهی زلزله‌زدگان بپردازد. 

افشین قطبی توضیح می‌دهد: «مسئولان شیمیزو حتی اعلام کردند می‌توانیم به مناطقی که اوضاع وخیمی دارند برویم و حتی کمک کنیم مردم را از زیر آوار در بیاوریم اما دولت با این موضوع مخالفت کرد. تنها امدادرسانانی که کار تخصصی کرده‌اند می‌توانند این کار را کنند به همین دلیل فقط از نظر روحی به مردم کمک می‌کنیم. 

آنها از نظر مادی مشکلی ندارند و در سفرهایی که به این مناطق داشتیم بازیکنان توپ‌های امضا شده را به بچه‌ها و خانواده‌ها می‌دادند. در چادرها می‌رفتیم و با مردم حرف می‌زدیم تا از نظر روحی کمی بهتر شوند. برنامه‌ای که باشگاه تدارک دیده فقط به ما اجازه می‌دهد به کمپ‌ها برویم.»

باشگاه شیمیزو در جنوب توکیو واقع است و فاصله چندانی با مناطق زلزله‌زده ندارد. در واقع توکیو در امتداد خط ساحلی شرقی ژاپن قرار دارد، کمی پائین‌تر از مناطق بحرانی. 

افشین قطبی در دوران حضور در ایران نیز نشان داد علاقه زیادی برای شرکت در این نوع برنامه‌ها دارد. او حتی با راه‌اندازی بنیاد دل شیر سعی کرد برخی از ستاره‌های سینما را جذب بنیاد خود کند تا بتواند برنامه‌ها را به شکل بهتری پیش ببرد. در حال حاضر بنیاد دل شیر برنامه خاصی برای حوادث اخیر ژاپن ندارد اما قطبی به عنوان موسس این بنیاد «کمک کوچکی» به مردم زلزله دیده ژاپن می‌کند.
 
او می‌گوید: «ما وارد چادرهای‌ مردم شویم و با آن‌ها حرف می‌زنیم تا نشان دهیم در غم بزرگ‌شان شریک هستیم و بگوییم تنها نیستید.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین