کد خبر: ۱۳۰۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۶
آغاز روند رسیدگی به پرونده نسل‌کشی جنایتکار صرب در دادگاه لاهه

ملادیچ از دادگاه اخراج شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وکیل جنایتکار جنگی صربستان در دادگاه لاهه گفت: به دلیل عدم تفهیم اتهامات موکلم، درخواست به تعویق افتادن روند رسیدگی به پرونده نسل کشی را دارم. 

به گزارش شبکه تلویزیونی بی.بی.سی، وکیل راتکو ملادیچ، رئیس سابق ارتش صرب‌های بوسنی و جنایتکار جنگی صربستان پیشتر گفته بود که ملادیچ در دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در لاهه شرکت نخواهد کرد. 

جنایتکار جنگی صربستان امروز(دوشنبه) در دادگاه لاهه به اتهام نسل کشی در جریان جنگ بوسنی در حال محاکمه شدن است اما در ابتدای دادگاه از صحبت کردن امتناع کرد و سپس با قطع صبت‌های قاضی در روند دادگاه اختلال ایجاد کرد. 

پس از آن که از سوی رئیس دادگاه به وی هشدار داده شد، گفت که متوجه اظهارات آنها نمی‌شود و شرایط دادگاه اصلا قابل قبول نیست. 

وکیل وی همچنین از ریاست دادگاه درخواست کرد که ملادیچ از دادگاه خارج شود که با مخالفت روبرو شد اما سرانجام به دلیل رفتار ناخوشایند ملادیچ نیروهای امنیتی وی را از دادگاه خارج کردند. 

درخواست به تعویق افتادن روند رسیدگی به پرونده نیز مورد پذیرش دادگاه واقع نشد و قاضی پرونده بار دیگر اتهامات وی را مرور کرد. 

ملادیچ اظهار کرد: قصد دارم تیم حقوقی خود را خودم تعیین کنم. 

وکیل وی نیز تاکید کرد که باید به درخواست‌های موکلش احترام گذاشته شود. 

طی روزها و هفته‌های گذشته دادگاه بین‌المللی لاهه درخواست کرده بود که به این دادگاه وقت بیشتری داده شود تا دراین فرصت به بررسی کامل شرایط وکیل مدافع پیشنهادی ملادیچ بپردازد. 

ملادیچ 31 مه از صربستان به دادگاه لاهه منتقل شد. وی متهم به قتل عام جمعی در جریان جنگ بوسنی می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین