کد خبر: ۱۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴

وعده‌های متفاوت و نشدنی احمدی‌نژاد

منصور کمالی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- مهندس منصور کمالی*: آقای احمدی‌نژاد در دوره‌های متفاوت وعده‌های مختلف و نشدنی داده است. 

ایده‌های منحصربفرد آقای رییس‌جمهور را هنوز در نیمه دوم سال 82 و ابتدای سال 83 در شهرداری تهران به یاد داریم: 

1. مشکل ترافیک تهران را 30 روزه حل می‌کنیم 
2. 45 روزه محل نمایشگاه را از تهران انتقال خواهم داد.

ایشان که در رشته حمل و نقل درس خوانده و متخصص است خوب می‌داند که این‌گونه تصمیمات شدنی نیست اما این شیوه و شگرد ایشان در جلب مردم و حامیانش بوده است. 

این ایده‌های به ظاهر خلاقانه آقای احمدی‌نژاد در شهرداری تهران، تمثیلی کامل برای توصیف ساختار مدیریتی حاکم بر ذهن و رفتار اوست. 

احمدی‌نژاد راه‌های ارزان و فی‌البداهه را در حل مشکلاتش انتخاب می‌کند و همیشه در صدد آن است که خود را به لحاظ مدیریتی و کارآمدی بسیار متفاوت‌تر از بقیه نشان دهد که این نگرش او باعث می‌شود طرح‌های متفاوت و منحصر بفردی را مطرح نماید.

برای نمونه در آغاز روی کار آمدن دولت نهم و در رخدادی نادر، سازمان بزرگ مدیریت برنامه‌ریزی کشور را یک شبه منحل و جای آن را معاونت نامعلوم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی گرفت. احمدی‌نژاد به درستی تشخیص داده بود که سازمان مدیریت مانع اجرای بسیاری از طرح‌ها و وعده‌هایش است، پس بهتر است نباشد. 

یا در نمونه‌ای او با تشخیص این مسأله کاربردی که وام‌دار بودن به احزاب، دست‌و‌پاگیر و مانع‌آفرین است به همراه نفی پایگاه حزبی خود، همه پیوندهای پیشینش را با کارهای تشکیلاتی گسست و خود طراحی‌هایی موقت نظیر رایحه خوش خدمت و... را برای انتخابات گوناگون انجام داد. 

آقای احمدی‌نژاد در سال 85 ابراز امیدواری کرده بود که ریشه بیکاری ظرف سه سال آینده قطع می‌شود، اما این امیدواری محقق نشد و در سال 90 اعلام نمود 5 / 2  میلیون شغل ایجاد خواهد نمود. 

و نمونه‌‌های دیگر مانند (سهام عدالت، رفع بیکاری، توسعه صنایع کوچک، ارزانی بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها، پس‌انداز پول یارانه‌ها، 1000000 ریال به هر نوزاد و...) 

بر اساس طرح جدید آقای رییس‌جمهور که احتمالا تا پایان امسال اجرا خواهد شد، قرار است به هر خانوار ایرانی یک قطعه زمین 1000 متری به صورت رایگان تعلق بگیرد که طبیعی است برای پیاده‌سازی این طرح حداقل 2 میلیون هکتار زمین با کاربری مسکونی موردنیاز است که با توسعه حریم شهرها و با قوانین شورای‌عالی شهرسازی در تضاد و از طرفی هزینه خدمات شهری، ایجاد پارک‌ها و تامین آب، برق و گاز و......و آنهم در زمانی محدود ممکن به نظر نمی‌رسد. 

چنانکه در بالا اشاره کردم شیوه سخن گفتن آقای احمدی‌نژاد و یا مدیریت ابتکاری ایشان به گونه‌ایست که با علم به اینکه می‌داند نمی‌تواند حتی نیمی از وعده‌هایش را عملی کند ترجیح می‌دهد جهت جلب توجه اکثریت – که می‌تواند مرکزنشین نباشد- در اولویت گذارد و در هر زمان قشر خاصی را خطاب قرار دهد. 

چنانکه او می‌پندارد اگر با طرح تفکیک‌جنسیتی دانشجویان مخالفت و مانع اجرای آن طرح شود محبوب گروه کثیری از دانشجویان خواهدشد و یا اگر 1000 متر زمین هدیه به هر خانوار را عنوان کند افراد بیشتری را با خود همراه خواهد ساخت.

*عضو شورای‌عالی حزب همبستگی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
3
دسات مريضاد عالي نوشتيد - آخه بايد يكي پيدا مي شد حافظه تاريخي را براي مردم زنده مي كرد و حرف‌هاي قيلي را مرور مي كرد ولي ديگه احمدي‌نژاد براي هميشه براي طرفداراش ...كشور را بايد متخصصان اداره كنند نه كسانيكه تا حالا هم حرف‌هاي اين آقا را باور مي‌كردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
0
3
با سلام
من مهندس كمالي را مي شناسم ايشان همكار من هستند
چه زيبا تحليل كردند-ولي كمي تند بود -خدا كنه دستگيرش نكنند- چون خيلي آقاي محترم و با شخصيتيه- و هميشه با صراحت حرفشو به اينها مي‌زنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
0
3
واقعا ممنونم از كلمات بسيار جالب و اينهمه ريز بين شما
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
4
0
آقای کمالی شما که خیلی ادعای تحقق و وعده کردن به عمل دارید آیا واقعا به قولهایی که به اطرافیانتون دادید عمل کردید؟شما حتی در رابطه با نزدیکترین افرا دی که با شما درارتباط هستند نتوانستید به قولتون عمل کنید.چگونه در مورد این مرد عمل که 7سال است بهترین مدیریت راداشته اینگونه انتقاد میکنید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین