کد خبر: ۱۳۰۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱

آتش‌سوزی مراتع آبیدر سنندج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز گذشته بخش‌های از مراتع دامنه کوه آبیدر سنندج به دلیل سهل‌انگاری آتش گرفت و بر اساس گزارش سازمان آتش‌نشانی سنندج حدود هفت هکتار از مراتع دامنه این کوه طعمه حریق شد. 

روز شنبه و حدود ساعت 17 بعد از ظهر بخش‌های از دامنه کوه آبیدر سنندج طعمه حریق شد و علیرغم حضور نیروهای آتش‌نشانی و منابع طبیعی این آتش‌سوزی حدود دو ساعت به طول انجامید که گفته می‌شود میزان آتش‌سوزی به حدود هفت هکتار از مراتع دامنه این کوه خسارت زده است. 

آتش‌سوزی حدود ساعت 17 آغاز شد و نیروهای آتش‌نشانی سنندج هم بعد از گذشت 20 دقیقه به محل آتش‌سوزی رسیدند و به دلیل شرایط محل و عدم دسترسی حضور وسائل نقلیه با استفاده از تجهیزات دستی حدود دو ساعت را مشغول مهار آتش بودند. 

یکی از آتش نشانان حاضر در این ماموریت گفت: در این ماموریت 12 نفر از پرسنل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سنندج در محل حادثه حضور پیدا کرده و با جدیت هر چه تمام‌تر کار مهار و کنترل آتش‌سوزی را انجام دادند. 

نجم‌الدین مرادی بیان کرد: با توجه به وزش باد و خشک بودن مرتع آبیدر و همچنین گرمای هوا کنترل آتش‌سوزی با مشکل مواجه شد ولی خوشبختانه تلاش‌ها نتیجه داد و علیرغم خسارت جدی وارد شده به بخش‌های از این مراتع آتش به صورت کامل مهار و کنترل شد. 

وی از حضور نیروی‌های منابع طبیعی کردستان در محل حادثه خبر داد و افزود: بعد از حضور نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه، پنج نفر از نیروهای منابع طبیعی استان هم در آبیدر حضور پیدا کردند و ما را در کنترل و مهار آتش کمک کردند. 

تاکنون دلیل اصلی این آتش‌سوزی از سوی مسئولان اعلام نشده است ولی گفته می‌شود که عامل اصلی آتش‌سوزی سهل‌انگاری بوده است. 

در حالی که تاکنون بیشترین موارد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کردستان مربوط به شهرستان سروآباد و مریوان بود ولی متاسفانه هفته گذشته در حومه سنندج نیز آتش سوزی در جنگل‌ها اتفاق افتاد و روز گذشته این این پدیده در دامنه کوه آبیدر مشرف بر شهر سنندج روی داده است. 

مدیران منابع طبیعی استان کردستان دلیل اصلی وقوع آتش‌سوزی‌ها در این استان را دو مورد سهل‌انگاری و عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها اعلام می‌‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین