کد خبر: ۱۳۰۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷

در جهان عرب كسی حاضر به گرفتن عكس یادگاری با سیاستمدارن ما نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یكی از راهكارهای تاثیر گذاری هنجاری بر پدیده‌های سیاسی و اجتماعی دامنه‌دار و ناشناخته، قاب‌بندی آنها بر اساس تمایلات و منافع سیاست‌گزاران است.

به گزارش آفتاب، محمد فرازمند در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت: در واقع سیاست‌گزاران با نام‌گذاری و قراردادن پدیده‌ها در قاب‌های از پیش تعیین شده تلاش می‌كنند به كمک رسانه‌ها به كسانی كه در بطن و حاشیه تحولات به سر می‌برند القاء كنند كه این پدیده از چه تباریست و به كجا ختم می‌شود.

سفیر اسبق ایران در بحرین معتقد است درباره تحولات سوریه باید افزود نام‌گذاری و قالب‌بندی رسانه‌های ما قطعا كمكی به آقای بشار اسد برای غلبه بر مشكلاتش نخواهد كرد بلكه با وضعیتی كه سیاست خارجی كشور ما در این چند ساله در جهان عرب پیدا كرده، و كسی حاضر به گرفتن عكس یادگاری با سیاستمدارن ما نیست، بر مشكلات او خواهد افزود.

وی در ادامه افزود: البته ناگفته نماند كه شكسته شدن محور مقاومت در قبال اسرائیل اتفاق میمونی نیست كه كسی در ایران از آن خوشحال باشد. اما باید برای مردم سوریه نیز این حق را قائل بود كه در باره امور داخلی كشورشان تصمیم بگیرند.

فرازمند اظهار داشت مواضع ما در حمایت بی‌چون و چرا از بشار، موقعیت ایران در افكار عمومی عربی را نیز تقلیل خواهد داد و باعث خواهد شد سایر دستاورد‌های ما از وقوع تغییرات در جهان عرب از جمله مصر، در گرداب تحولات سوریه محو شود. فراموش نكنیم در گذشته اگر روابط ایران با اكثر دولت‌های عربی خوب نبود، اما بخاطر حمایت از محور مقاومت در بین مردم جهان عرب جایگاه مطلوبی داشتیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین