کد خبر: ۱۳۰۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۸

شکارچی بن‌لادن شکار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افشای هویت یکی از شرکت‌کنندگان در عملیات ترور رهبر القاعده انگشت اتهام را متوجه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) کرده است. 

به گزارش دی ولت، انتشار تصویر یکی از نظامیان حاضر در عملیات کشتن "اسامه بن لادن" در حومه اسلام‌آباد، توسط یک خبرگزاری در آمریکا، شگفتی رسانه‌های این کشور را برانگیخته است.

در همین حال افشای نام این نظامی آمریکایی که تصویر و هویتش با نام مستعار "جان" منتشر شده و وی را به عنوان یکی از عاملان ترور بن لادن در معرض انتقامجویی القاعده قرار داده، سئوالات زیادی را درباره دست‌های پشت پرده این اقدام مطرح کرده است. 

این در حالی است که خبرنگاران حتی موفق به کشف نام کامل این نظامی شده‌اند که اساسا به دلیل شرکت در یک عملیات محرمانه باید گمنام باقی بماند. با این حال تعلل یا تعمد سیا در لو رفتن مشخصات وی، جان وی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

اکنون این نظامی که زمانی به عنوان شکارچی بن لادن به پاکستان رفته بود، شکار اصلی شبکه تروریستی القاعده در انتقام کشته شدن رهبرش به شمار می‌رود. از این رو گمانه‌زنی‌ها از وجود تعمدی در پس این اقدام حکایت دارد که با انتشار تصویر یک فرد، وی را به تنهایی مسئول کشته شدن بن لادن معرفی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین