کد خبر: ۱۳۶۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲

زندانی می‌تواند در 32 نقطه از بدن خود مواد مخدر جاسازی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور گفت: پس از سال‌ها مطالعه، بررسی و بازرسی دریافتیم که یک زندانی بدون داشتن لباس و پوشش می‌تواند در 32 نقطه از بدن خود مواد مخدر جاسازی کند که این موارد به کارکنان و زندانبانان آموزش داده شده است. 

ناصر ربیعی با بیان اینکه 10 مرکز علمی کاربردی سازمان زندانهای کشور زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی در کشور فعال است گفت: تا کنون سه هزار فارغ‌التحصیل داشته‌ایم و هم اکنون حدود دو هزار و 500 دانشجوی زندانبانی در حال تحصیل در مراکز علمی کاربردی سازمان زندان‌ها هستند. 

وی افزود: 20 درصد از دانشجویان مراکز علمی کاربردی سازمان زندان‌ها را دانشجویان غیرسازمانی تشکیل می‌دهند و دانشجویان سازمانی در رشته‌های مددکاری اجتماعی زندان، پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های فنآوری اطلاعات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زندان، اصلاح و تربیت و... به عنوان دانشجویان زندانبانی تحصیل می‌کنند. 

معاون مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور آموزش به بیش از 10 هزار پرسنل زندان‌های کشور را از مهمترین اهداف این معاونت عنوان کرد و افزود: کارکنان قبل از استخدام و ورود به زندان‌ها به مدت چهارهفته آموزش‌های فشرده که مهمترین آن نوع ارتباط با زندانی و نحوه مقابله با تهدیدهاست می‌گذرانند و در مدت خدمت آموزش‌ها بر حسب مفتضیات زمان به کارکنان ارائه می‌شود. به عنوان مثال وقتی که بیشترین جرائم کشور را مواد مخدر تشکیل می‌دهد باید پرسنل زندان با جدیدترین انواع مواد مخدر، طرز استفاده و نحوه ورود مواد مخدر به زندان آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند به درستی عمل کنند. 

وی گفت: پس از سال‌ها مطالعه و بررسی و بازرسی دریافتیم که یک زندانی بدون داشتن لباس و پوشش می تواند در 32 نقطه از بدن خود مواد مخدر را جاسازی کند که این موارد به کارکنان و زندان‌بانان آموزش داده شده است. 

ربیعی اظهار داشت: هم اکنون بر روی تاثیر فضای زندان و همچنین تاثیر آسیب‌های مجرمین بر روی سربازان وظیفه در زندان‌ها و زندان‌بانان و مددکاران در حال مطالعه و بررسی هستیم تا توانایی‌های زندانبانان را افزایش داده و مانع از آسیب آنان شویم. 

معاون مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور از تحقیق و پژوهش بر روی مشاغل کارآمد و زودبازده ویژه زندانیان خبرداد و افزود: در این مطالعه و پژوهش مشاغلی مانند منجق دوزی، ملیله دوزی، مجسمه‌سازی، معرق کاری، عروسک‌سازی و... به عنوان مشاغلی با سرمایه اندک و درآمد متوسط به زندانیان آموزش داده می شود تا پس از آزادی کسب درآمد کند. 

ربیعی با بیان اینکه در سال 70 تنها 25 درصد از کارنان سازمان زندان‌های کشور دارای تحصیلات دانشگاهی بودند گفت: امسال بیش از 75 درصد از کارکنان سازمان زندان‌های کشور و زندانبانان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. 

وی همچنین از ارسال دو مقاله با موضوع کاهش آسیب‌ها و پیامدهای زندان و همچنین رابطه بین برچسب اجتماعی و هویت انحرافی و ترد اجتماعی به کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی و فرهنگ و اجتماع خبر داد و افزود: این کنفرانس در کشور مالزی برگزار می‌شود و پژوهشگران سازمان زندان‌ها در بیشتر کنفرانس‌ها شرکت می‌‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین