کد خبر: ۱۳۶۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶

چرخ گوشت، سه انگشت جوان 26 ساله را بلعيد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شب گذشته در یک حادثه دلخراش، انگشتان دست کارگر رستورانی در میان دنده‌های چرخ گوشت صنعتی دچار آسیب شدید شد.

سید هادی میرافضلی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: وقوع حادثه در ساعت 20 شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که نجاتگران گروه یک سازمان راهی محل واقع در رستورانی در خیابان کارگر شمالی شدند.

معاون منطقه یک عملیات سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: کارگر جوان 26 ساله به نام «صمد- گ» در حالی که در آشپزخانه مشغول کار با چرخ گوشت بزرگ این رستوران بود، به علت بی‌احتیاطی دچار حادثه شد و دست چپ وی به داخل چرخ گوشت فرو رفته است.

میرافضلی تصریح کرد:نجاتگران آتش‌نشانی تحت نظارت عوامل اورژانس حاضر در محل رستوران، چرخ گوشت را از میزکار باز کرده و به همراه مصدوم که از ناحیه دست به شدت دچار خونریزی شده بود به بیمارستان امام‌خمینی منتقل کردند.

معاون منطقه یک عملیات سازمان آتش‌نشانی که به‌طورمستقیم برنحوه عملیات نجات در اتاق عمل نظارت داشت، افزود: آتش‌نشانان سپس در اتاق عمل با حضور پزشکان با بریدن بدنه چرخ گوشت دست چپ کارگر را از داخل آن خارج کردند.

به گفته وی دراین حادثه سه انگشت دست این کارگر جوان به طور کامل دچار مصدومیت و لهیدگی شده است.

معاون عملیات منطقه یک سازمان آتش‌نشانی در مورد خطرات این نوع چرخ گوشت‌ها اظهارکرد: اغلب مردم براین‌باورند که حوادث چرخ گوشت فقط در مورد چرخ گوشت‌های کوچک خانگی رخ می‌دهد و تنها کودکان و خردسالان قربانی آن می‌شوند، در صورتی که طبق آمارهای موجود به دلیل بی‌احتیاطی چرخ گوشت‌های بزرگ و صنعتی که عمدتا در سالن‌های پذیرایی وآشپزخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز به شدت حادثه سازند، با این تفاوت که در این موارد افراد بزرگسال دچار مصدومیت و قطع انگشتان دست می‌شوند، که حتی در بعضی از حوادث نیز شدت جراحات به حدی بوده که موجب قطع دست این افراد از ناحیه مچ شده است.

میرافضلی ضمن هشدار در مورد رعایت دقیق موازین ایمنی در این گونه اماکن و نحوه کار با چرخ گوشت‌های صنعتی، به کاربران این گونه چرخ گوشت‌ها توصیه کرد حتما از چرخ گوشت‌های صنعتی استاندارد استفاده کنند تا دچار این نوع حوادث دلخراش نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین