کد خبر: ۱۵۵۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱

از خانه نشینی اقتصادی رئیس جمهور تا توافق کوچک زاده با احمدی نژاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پایگاه های خبری کشور همواره به مسائل جدیدی علاقه نشان می دهند و یا به مسائل روزمره نیز با دیدی متفاوت می نگرند. نگاه اجمالی روزانه به مسائلی که این سایت ها به آنها علاقه نشان می دهند شاید یکی از علایق روزمره وب گردها و رسانه خوان ها باشد.
مجله خبری مهر، قصد دارد با گزینش خبرهای مهم این رسانه ها که در ادامه آنها را می بینید، مخاطبان خود را در هر روز از رویکردهای پایگاه های خبری کشور به صورت کامل آگاه کند.

جواب بازنشستگان را چه کسی می دهد؟
سایت فردا در مطلبی با تیتر " جواب بازنشستگان را چه کسی می دهد؟" نوشت: دولت در طول سال گذشته حتی حاضر نبود بدهی خود به این مجموعه را بپردازد و البته پس از انتصاب مرتضوی، یک شبه همه بدهی خویش را پرداخت! طنز ماجرا اینجاست که بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی، صندوق تامین اجتماعی مکلف است میزان مستمری بازنشستگی و ازکارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی - که حداکثر از یکسال کمتر نباشد - با توجه به افزایش هزینه‌ زندگی با تصویب هیات وزیران به همان نسبت افزایش دهد. رویاهایی که چون سایر مسائل مرتبط با این بخش به فراموشی سپرده شد.
این پایگاه خبری در ادامه می نویسد: ابعاد فاجعه بی توجهی به این مسئله زمانی روشن می شود که بدانیم عمده افراد درگیر با صندوق تأمین اجتماعی که گاه مستمری های کمتر از 200 هزار تومان دریافت می کنند، از جمله اقشاری هستند که بیشترین حجم قشر زیر خط فقر را تشکیل می دهند!

دولت در خانه نشینی اقتصادی
سایت خبری مشرق، یکی از مطالب ویژه خود را به مطلبی با محتوای اقتصادی اختصاص داد.
این سایت خبری در بخشی از مطلب خود راجع به گرانی های اخیر و تخلفات اقتصادی دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها می نویسد: از دولت انتظار است که رفتاری مشابه خانه نشینی 11 روزه سال گذشته و اصرارها و ابرام های بی نتیجه آن دوران را در مقولات اقتصادی تکرار نکند.

عزم برای رفتارهای مصلحانه و البته مومنانه، دست در دست قانون گذاشتن و تلاش مضاعف برای کاهش مشکلات معیشتی مردم، انتظار موکدی است که هر دولتی در ایران اسلامی همواره در معرض آن قرار دارد و مکلّف به رعایت آن است.

نظر اولاند درباره روابط ایران و فرانسه

شفاف در گفتگو با یک کارشناس مسائل فرانسه به پیروزی فرانسوا اولاند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اشاره کرد.
در بخشی از گفتگوی شفاف با "پیروز ایزدی" می خوانیم: سارکوزی در قبال ایران لحن تند و خشنی داشت. حتی در این زمینه از امریکا نیز پیشی می گرفت. باید گفت اولاند در اصول سیاست های خارجی فرامنطقه ای تفاوتی با سایر رقبای پیشین خود ندارد اما لحن او بسیار ملایم تر از دیگران است و سبک و رویکردهای متفاوتی نسبت به سایر رییس جمهورهای فرانسه دارد. با این تفاسیر در آینده می توان شاهد ملایمت های بیشتری از سوی فرانسه در قبال ایران بود.

قسمی که سایت تابناک به سیاسیون داد
تابناک در یادداشتی با اشاره به نامه نگاری های احمدی نژاد درباره مصوبات مجلس و برداشت های متفاوت از قانون نوشت: 1 ـ این تصور که بروز اختلاف بر سر اجرای قانون، مربوط به شخص احمدی‌نژاد است، یا ناآگاهی است و یا خود را به ناآگاهی زدن. آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد تفاوت‌هایی از زمین تا آسمان دارند؛ اما هر دو به عنوان رئیس‌جمهور، دچار درگیری بر سر اختیارات و وظایفشان شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که مشکلی در قانون و یا حداقل در تفسیر قانون وجود دارد. گام اول پذیرفتن وجود این مشکل است.

2 ـ وجود مشکل و پذیرفتن وجود آن، خجالت ندارد. اتفاقا این بزنگاه، جایی است که می‌شود تفاوت رفتارهای بالغانه و عاقلانه را از دیگران دید. نظام جمهوری اسلامی فقط سه دهه عمر دارد، اگر عیب و ایرادی در ساختار دیده شد، نباید بترسیم. بنشینید و به اصلاح مناسب آن فکر کنید.

3 ـ پای بسیاری از سیاسیون ما در حقوق اساسی می‌لنگد. حل مشکل را نباید به همه فن حریفان پر سر و صدا (واکنش‌های از دیروز تاکنون) واگذار کرد. مجلس و دولت صلاحیت رسیدگی به این دعوای حقوقی جدی را ندارند.
این پایگاه خبری تیتر: "شما را به مقدساتتان قسم، این دعوا را ادامه دهید!" را برای مطلب خود برگزیده است.

هشدار مشرق به ابوالقاسم طالبی
سایت خبری مشرق در یادداشتی فرهنگی به صحبت های اخیر طالبی درباره فیلم جدایی نادر از سیمین واکنش نشان داد.
مشرق در بخشی از یادداشت خود در این باره می نویسد: حتما امثال طالبی هم با ما هم عقیده اند که خیلی از آنهایی که در سال 87، دائماً بر سلامت! برگزار شدن انتخابات تأکید می کردند و یا با جدیت تمام، ایجاد ستادهای صیانت از آرا را در نقاط مختلف کشور پیگیری می کردند؛ افرادی نبودند که به عینه تلاش کرده باشند که چیزی به نام فتنه 88 در کشور طرح ریزی شود.

اتفاقاً کار خطرناک تر همین بود که اینان به هیچ وجه متوجه نبودند در پازلی بازی می کنند که دشمن جایگاه های آن را چیده و گام به گام نیز آن را جلو می برد و هدایت می کند.

فرض را با احتمال بالایی بر این می گیریم که ما نیز با طالبی درباره اصغر فرهادی مواضعی مشترک داریم و او به عمد صحنه های مختلف فیلم جدایی را نساخته است و اساساً قصدی هم برای گفتن حرفهای ضد ارزش و مقولات سیاسی نداشته است.

اما از امثال طالبی باید پرسید که آیا بالاخره تنها نتیجه عقلایی فیلم جدایی این هست که اگر پیری و مریضی وسنت و شلوغی را می خواهید در ایران بمانید و اگر پیشرفت و آرامش و عقده ای نبودن! را می خواهید ایران را ترک کنید یا خیر؟!

به هر حال این نتیجه در فیلم جدایی نادر از سیمین تا آن اندازه واضح بود که منهای انگیزه اصغر فرهادی از ایجاد آن؛ ذهن دوستداران واقعی ایران را مشوش کرد و ذهن بدسرشتان را به سمت اهدای اسکار به فرهادی و تجلیل از مفهوم صادر شده توسط او سوق داد.
به گزارش مشرق، طالبی در بخشی از گفتگوی خود درباره فیلم جدایی گفته بود: "بعضی سایت های اصولگرا با همان نگاهی که اول توضیح دادم در برابرش موضع گرفتند. این سایت ها می گویند هر فیلمی که غربی ها از آن تعریف کردند بد است و هر فیلمی که از آن بد گفتند خوب است. حتی عده ای از اینها می گویند خارجی ها به این دلیل به فیلم فرهادی جایزه دادند که دیده اند حرفی که خودشان می خواهند بزنند، اصغر فرهادی بیان کرده. اصلاً اینطور نیست."

ردپای جریان انحرافی در افزایش قیمت گوشت
سایت جوان آنلاین نیز امروز رمزگشایی قابل تأملی را از گرانی قیمت گوشت انجام داد.
در مطلب جوان آنلاین دراین باره می خوانیم: آقازاده یکی از اعضای هیات مدیره یکی از بانکهای بزرگ خصوصی به پشتوانه حمایت های ویژه و رانت هایی که توسط جریان انحرافی در اختیار داشته، برای واردات گوشت از برزیل وارد بازار این کشور شده و بدلیل نداشتن تجربه با مذاکرات ناشیانه خود موجب شده تولید کنندگان برزیلی قیمت فروش گوشت به ایران را افزایش دهند.

به گزارش جوان آنلاین، گویا این آقازاده خوابهای زیادی برای پیمودن ره صدساله در یک شب در سر دارد و علاقه دارد خیلی زود به تاجر بزرگی تبدیل شود به همین دلیل بدون هیچ تجربه ای ، عرصه مذاکرت جدی در بازارهای خارجی را با کلاس درس اشتباه گرفته است و در جریان مذاکرات ناشیانه اش و با اصرار بر خرید گوشت در حجم کلان، فروشندگان برزیلی را به بالابردن قیمت تحریک کرده است.

نشانه رفتارهای تنش زای احمدی نژاد به نقل از مصباحی مقدم
غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به رفتارهای تنش زای محمود احمدی نژاد، به سایت خبرآنلاین گفته است: انتصاب آقای ملک‌زاده، مرتضوی و احمد‌زاده در وزارت خارجه، تأمین اجتماعی، میراث فرهنگی و همراهی رئیس‌جمهور با رئیس دفترش و تأکید بر اینکه مواضع آقای مشائی مواضع دولت است نشان از رفتار‌های تنش‌زا دارد. این رفتار‌ها تا جایی ادامه پیدا کرد که با واکنش مقام معظم رهبری مواجه شد و ایشان در موضوع اظهار‌نظر رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور درخصوص اسرائیل فرمودند که ما چیزی به نام ملت اسرائیل نمی‌شناسیم. 

به گزارش مهر،وی همچنین تصریح می کند: مجلس هشتم به رفتار‌های غیر‌قانونی دولت واکنش نشان داد و این عکس‌العمل را نمی‌توان لج‌بازی تلقی کرد. بلکه باید آن در قالب استقلال مجلس تفسیر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین