کد خبر: ۱۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

عامل مرگ دختر دانشجو ۷ سال پس از حادثه از اتهام قتل عمد تبرئه شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در تیر سال 84 دختر جوان دانشجویی که در شهرستان کاشمر تحصیل می کرد حدود ساعت 13 پس از پایان جلسه امتحان، مرکز آموزشی را ترک کرد و به همراه دوستانش در حال عبور از خیابان بود که ناگهان بر اثر برخورد شدید یک موتورسیکلت نقش بر زمین شد. 
بلافاصله با تماس حاضران در محل نیروهای اورژانس به محل حادثه آمدند و راکب موتورسیکلت و دختر دانشجو را به بیمارستان منتقل کردند. با توجه به شدت جراحات، دختر جوان برای ادامه درمان به مشهد انتقال داده شد اما ساعتی بعد به علت خونریزی داخلی و عوارض ناشی از آن در بیمارستان فوت کرد. 

با حضور نیروهای پلیس کاشمر، تحقیقات از شاهدان حادثه آغاز شد. دختری 20ساله که از دوستان دانشجوی جان باخته بود اظهار داشت: موتورسوار به عمد به دوستم زد چرا که وی در حال عبور از عرض خیابان بود اما موتورسوار از روی قصد به طرف دوستم حرکت کرد و دیگر نتوانست وسیله اش را کنترل کند.
 
یک دانشجوی دیگر هم گفت: موتورسوار با سرعت زیاد در حال حرکت بود و وقتی به دختر جوان رسید موتور را کج کرد و به وی زد طوری که دختر جوان به جاده خاکی پرت شد و موتورسوار نیز به سمتی دیگر افتاد. یک دانشجوی دیگر نیز مدعی شد هرچه موتورسیکلت نزدیک تر می شد صدای گازش نیز بالاتر می رفت. پس از ثبت اظهارات شاهدان بازجویی از راکب 25ساله موتورسیکلت آغاز شد. 

وی که گواهینامه نداشت مدعی شد: با موتورسیکلتم در حال حرکت بودم که جلوی جهاد دانشگاهی متوجه شدم دختری در وسط بولوار ایستاده و با دوستانش صحبت می کند.وی افزود: حواس دختر جوان به جاده نبود که من با او برخورد کردم و اورژانس ما را به بیمارستان برد. کارشناس تصادفات نیز در بررسی صحنه حادثه بی احتیاطی راکب موتورسیکلت و نداشتن توجه کافی به جلو را علت حادثه تشخیص داد. متهم بدون اعتراض به نظر کارشناس اظهار داشت: یک خودروی پیکان 3چهار متر از من سبقت گرفت و مرحومه از جلوی پیکان عبور کرد و متوجه وجود من نشد و باهم برخورد کردیم و من نمی توانستم جلوی برخورد را بگیرم. 

این درحالی است که اظهارات وکیل خانواده دانشجوی جان باخته این پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد. وی در جلسه دادگاهی که در کاشمر تشکیل شده بود ابراز داشت: یکی از دانشجویان همین مرکز آموزشی خواستگار مرحوم بود و چندین بار وی را تهدید کرده بود که در صورت ازدواج با فرد دیگری برایش مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. این وکیل درخواست کرد به این سوی ماجرا نیز به عنوان احتمالی ضعیف توجه شود. در زمستان همان سال دادسرای عمومی و انقلاب کاشمر پس از رسیدگی و بررسی های لازم، قتل دختر دانشجو را شبه عمد و ناشی از بی احتیاطی راکب موتورسیکلت تشخیص داد. این دادگاه اتهام قتل عمد را به دلیل فقدان دلایل اثباتی کافی نپذیرفت و قرار منع تعقیب متهم را صادر کرد. براساس رای این مرجع قضایی متهم به پرداخت یک دیه کامل زن مسلمان و تحمل 15ماه حبس محکوم شد که این حکم اردیبهشت سال 85 در یکی از شعب دیوان عالی کشور تایید شد. 

اعتراض وکیل خانواده دختر دانشجو و درخواست تجدیدنظر وی باعث شد پرونده برای رسیدگی مجدد به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری خراسان رضوی ارسال شود. پس از چندین بار رفت و برگشت پرونده در شعب دادگاه کیفری استان سرانجام شعبه 3 دادگاهی بود که این پرونده در اختیارش قرارگرفت. 

در جلسه دادگاه مادر دختر دانشجو اظهار داشت: فردی یکی دوبار به خواستگاری دخترم آمد اما با توجه به این که شرایطش با ما همخوان نبود وصلتی انجام نشد.
 
وی افزود: یک خواستگار دیگر برای دخترم آمد که تصمیم گرفتیم با این ازدواج موافقت کنیم. مادر دختر دانشجو ادامه داد: احتمال دارد خواستگار اول به کسی پول داده باشد که این بلا را بر سر دخترم بیاورد. 

متهم در جواب این ادعا گفت: من مرحوم را نمی شناختم و آیا معقول است به خاطر کس دیگری با موتورسیکلت، بدون بیمه و گواهینامه وی را به قتل برسانم؟ 

به گزارش خراسان، متهم در این جلسه دادگاه که دی ماه سال گذشته تشکیل شده بود افزود: من از سرکار برمی گشتم که تصادف کردیم و این حادثه عمدی نبود و کسی مرا به انجام این کار مجبور نکرده بود. این دادگاه که برای رسیدگی به اتهام قتل عمد تشکیل شده بود با توجه به شواهد و اظهارات طرفین و از آنجا که متهم شناختی از مرحوم نداشته و با احتمال و ظن نمی توان علیه کسی اقامه دعوا کرد متهم را از اتهام قتل عمد تبرئه کرد. 

این رای از سوی وکیل خانواده دختر دانشجو مورد اعتراض قرارگرفت اما مدتی قبل پرونده در شعبه 11 دیوان عالی کشور بررسی و رای دادگاه مبنی بر تبرئه متهم از اتهام ارتکاب قتل عمد تایید شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین