کد خبر: ۱۸۳۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۵

مروری بر مهمترین حوادث سال ۲۰۱۲

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسيحيان جهان آغاز سال نو ميلادي را نيمه شب ژانويه همراه با جشن هاي گسترده اي در ميادين چراغانی شده شهر ها با آتش بازي هاي رنگين و برنامه هاي متنوع يا در خانه ها، کنار کاج هاي تزئين شده برگزار کردند.

سال میلادی گذشته، حوادث و وقایع مختلفی در جهان اتفاق افتاد که خبرگزاری‌‌ها کشتار مدرسه سندی در امریکا را به عنوان فاجعه آمیز‌ترین واقعه دانسته‌اند.

به گزارش روزنامه ایران، در کشتار جمعی مدرسه سندی هوک، جوانی پس از کشتن مادرش به مدرسه ابتدایی سندی هوک رفت و ۲۶ دانش‌آموز و معلم را به گلوله بست. این قاتل ۲۰ ساله آدام لانزا نام داشت که پس از این کشتار خودش را کشت. حوادث و رویداد‌های برگزیده سال ۲۰۱۲ به این شرح توسط خبرگزاری‌‌های جهان برگزیده شده‌اند.

- طوفان سندي که علاوه بر ويراني هاي زيادي در سراسر سواحل شرقي امريکا بيش از ۱۲۵ کشته بر جاي گذاشت و ميزان آسيب هاي وارده بر اثر توفان مبلغ ۶۲ بيليون دلار برآورد شده است. مناطقي چون نيويورک و نيوجرسي بشدت تحت تاثير اين توفان قرار گرفتند.

- يکي از خبرساز ترين گزارش ها مربوط به گفته يک سرمايه گذار و ثروتمند دالاسي بود که ادعا کرد باراک اوباما و همسرش ميشل قصد جدايي از يکديگر را دارند. دونالد ترامپ، مرد ثروتمند امريکايي، ادعا کرده بود که يادداشت هاي طلاق رئيس جمهوري را يافته است ولي اين خبر از سوي دفتر رياست جمهوري تکذيب شد.

- در جريان حادثه اي که در ماه دسامبر ۲۰۱۲ رخ داد مردي به نام جاکوب تيلر روبرتز ۲۲ ساله در پورتلند اورگان وارد شهر کلدکاماس شده و به سمت خريداران فروشگاه بي خبر از همه جا تيراندازي کرد و قبل از کشتن خود جان ۲ تن را گرفت.

- سه هفته قبل از کريسمس ۲۰۱۳، ويليام اشپنگلر، مرد ۶۲ ساله و سابقه دار امريکايي و قاتل مادربزرگش با آتش افروزي در انتظار مردان آتش نشان ماند تا آنها را با شليک گلوله به قتل برساند.

اين حادثه سه کشته و دو مجروح به همراه داشت و هفت خانه به کل در غرب وبستر نيويورک، در آتش سوختند. کارشناسان مي گويند در هر يک از تيراندازي هاي دسته جمعي ۲۰۱۲ انگيزه اصلي قاتلين و ضاربين نامشخص باقي مانده است، چراکه بسياري از حمله کنندگان پس از قتل عام افراد بي گناه دست به خودکشي زده اند و دامنه تحقيقات را براي کارشناسان تنگ تر کرده اند. براساس آمار ميزان خشونت هاي مسلحانه در سال ۲۰۱۲ بشدت رو به افزايش گذاشت.

- حادثه تکان دهنده ديگر در امريکا در جريان تيراندازي هولناک ژوکر، در کلرادوي امريکا در طول نمايش فيلم شواليه تاريکي اتفاق افتاد. در اين حادثه جيمز هولمز، قاتل کلرادو که دانشجوي اخراجي دوره دکترا نيز بود با حمله به سينمايي در امريکا به سمت بسياري از تماشاچيان و مردم اطراف سينما شليک کرد.

هولمز خود را به شکل ژوکر، چهره معروف نقش منفي فيلم هاي بتمن درآورده بود. او در دادگاه خود به جرم ۲۴ فقره قتل و ۱۱۶ فقره اقدام به آدم کشي و حمل مواد منفجره گناهکار شناخته شد. در اين حادثه ۱۲ تن کشته و بيش از ۵۰ تن مجروح شدند.

- حادثه دلخراش ديگري که بسياري از مردم دنيا را تحت تاثير قرار داد، خبر تجاوز ۶ مرد به يک دختر دانشجوي هندي بود که مرگ وي را به همراه داشت. اين حادثه، موج اعتراضات شديدي را در سراسر هند به وجود آورد.

- مردم هند در پي تظاهرات خود به روش هاي گوناگون خواستار پايان دادن به حملات جنسي نسبت به زنان و دختران هندي در اين کشور شدند. آنها عملکرد ضعيف مسئولان دولتي را علت اصلي اين اتفاقات دانستند و به همين دليل درگيري شديدي بين ماموران پليس هند و مردم دهلي نو در گرفت که چند مامور کشته شدند.

- يکي از جنجال برانگيز ترين وقايع سال ۲۰۱۲، برگزاري المپيک لندن بود که بسياري از کشور ها در اين دوره از مسابقات شرکت داشتند. ايران نيز همچون ديگر کشور ها در اين دوره از رقابت ها شرکت کرد و ورزشکاران ايراني توانستند به عناوين درخشاني دست يابند.

ورزشکاران ایرانی توانستند در اين رقابت ها ۴ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ مدال برنز به دست آورند. اين مدال ها در رشته هاي کشتي فرنگي، وزنه برداري، پرتاب ديسک و تکواندو کسب شد.

- يکي از وقايع مهم سياسي که در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد توافق صندوق بين المللي پول بر کاهش بدهي هاي يونان و ارائه ۵ ميليارد دلار(۴۴ ميليارد يورو) کمک مالي به آتن بود.

- در همين حال اسپانيا نيز که دچار بحران اقتصادي شده بود از اين صندوق درخواست کمک مالي از اتحاديه اروپا به ميزان ۳۷ ميليارد يورو (۴۸ ميليارد دلار) کرد. اين اتفاقات بحران بدهي اروپا و شرايط نامطلوب اقتصاد جهاني را نشان داد. بسياري از خانواد ه هاي يوناني حتي تصميم به فروش کودکان خود گرفتند و ميزان خودکشي در اين کشور تحت بحران مالي بسيار افزايش يافت.

- يکي ديگر از اخبار جنجال آفرين در سال ۲۰۱۲، اعلام پايان جهان و کره خاکي زمين در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ بود که باعث بروز خودکشي ها و ياوه گويي هاي زيادي در سراسر دنيا شد.

- شايعاتي چون تاريکي زمين براي سه روز به طور مطلق و نابودي زمين و فرا رسيدن مرگ انسان ها براي ماه ها در تيتر اخبار شبکه هاي خبري در سال ۲۰۱۲ قرار داشت. اين فرضيه براساس تقويم مايا ها عنوان شده بود که گذشت زمان ثابت کرد کاملاً بي اساس بوده است.

- رويداد ديگر تاريخي(در ۲۱ ژانويه ۲۰۱۲) موفقيت حزب آزادي و عدالت و بازوي اخوان المسلمين مصر بود که در پارلمان ۲/۴۷ درصد از کرسي را به خود اختصاص داد. در تاريخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲، محمد مرسي، نامزد اخوان المسلمين براي اولين بار به عنوان رئيس جمهوري اين کشور سوگند وفاداري خورد.

۱۴ ـ ۶ آگوست ۲۰۱۲ سازمان فضايي ناسا فضانورد «کنجکاوي» را با پيچيده ترين ابزار براي کشف دنياي سرخ مريخ به فضا فرستاد تا دانشمندان امکان زندگي در اين کره سرخ را بررسي کنند.مريخ نورد «کنجکاوي» برنامه فضايي طولاني مدت خود را تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داد و هر بار اطلاعات جديدي را براي دانشمندان ناسا ارسال خواهد کرد.

- روسيه پس از ۱۸ سال مذاکره در ۲۲ اوت ۲۰۱۲ رسماً عضو سازمان تجارت جهاني شد. سازمان تجارت جهاني طي الحاقيه اي، پيوستن روسيه را به اقتصاد جهاني در زمينه ترويج قوانين تجارت جهاني بسيار موثر دانست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
sanal
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
پس زلزله آذربایجان چی شد؟350 نفر کشته شدن.چرا اون واقعه رو تو لیست ننوشتید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین