کد خبر: ۲۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

رقابت لبو و شلغم در درمان سرماخوردگی

یک کارشناس تغذیه معتقد است، لبو بیشتر از شلغم و چغندر در درمان سرماخوردگی تاثیر دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آنچه که بیشتر شاهد آن هستیم این است که مردم تمایل بیشتری به شلغم و چغندر پخته دارند و آن‌طور که باید به لبوی پخته تمایلی نشان نمی‌دهند.

وی اظهارداشت: چغندر پخته با وجود خواصی که دارد حجم فراوانی از قند را وارد بدن افراد می‌کند که خصوصاً برای افرادی که قند بالا دارند، مناسب نیست.

به گفته این کارشناس تغذیه، شلغم پخته می‌تواند مقدار فراوانی از گرمایی که هنگام پختن دریافت می‌کند در خود نگه دارد و به بدن فرد منتقل کند و به علاوه نرم کننده سینه و دستگاه گوارش نیز هست.

نصیری با اشاره به اینکه در کتب علمی چیزی در خصوص خواص ضد باکتریایی شلغم نیامده است، افزود: اینکه مردم برای سرماخوردگی به مصرف شلغم روی می آورند بیشتر به علت روانی است.

وی اظهار داشت: لبو به دلیل وجود ماده رنگی خواص آنتی اکسیدانی دارد و هر یک دانه از رنگدانه‌های لبو می‌تواند دانه‌های چربی خصوصا LDL که در رگ‌ها رسوب می کند و باعث سختی عروق و بیماری قلبی می‌شود را مهار کند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: لبو همچنین نقش بسزایی در درمان و پیشگیری از کبد چرب و کاهش چربی خون دارد.

نصیری یادآوری کرد: آب لبو هم می تواند فشار خون را تنظیم کند و مصرف روزانه آب لبو می تواند برای فشار خون مفید باشد.

وی گفت: خواص آنتی اکسیدانی لبو برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی مفید است و همچنین در پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون نقش دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین