کد خبر: ۲۱۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

تهراني‌ها جوانمرگ مي‌شوند

«سن سكته قلبي مردم تهران به زير 40 سال كاهش يافته و حملات قلبي، سكته‌ها و مرگ‌هاي زودرس در جوانان تهران به سرعت در حال افزايش است.»
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به‌رغم آنكه سازمان‌هاي متولي درخصوص افزايش آلودگي هوا در پايتخت به اجراي راهكارهاي كوتاه مدت فكر مي‌كنند، اما معاون عمراني استاندار تهران مثال روشن عدم اجراي وظايف دستگاه‌هاي متولي در كاهش آلودگي هوا را «وزارت كشور» عنوان مي‌كند كه وظيفه داشت سالانه پنج درصد ميزان حمل‌ونقل شهري را افزايش دهد اما در چهار سال گذشته حتي يك اتوبوس هم وارد ناوگان نشده است.

به نوشته تهران امروز، حسن كريمي در حاشيه اولين جلسه كميته اضطرار آلودگي هواي تهران كه در محل استانداري با حضور نمايندگاني از دستگاه‌هاي مربوطه از جمله شهرداري، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و محيط‌زيست برگزار شد، با بيان اينكه با توسعه فضاي سبز و جنگل‌كاري با هماهنگي‌ شهرداري بايد انجام شود، گفت: «قطعا اين اقدام در كاهش آلودگي هوا تاثير بسزايي خواهد داشت.»

او افزود: «با تداوم هماهنگي بين دولت و شهرداري بايد ناوگان اتوبوسراني و مترو افزايش يافته تا شاهد تردد كمتر خودروهاي شخصي در شهر باشيم.»

معاون عمراني استاندار تهران ضمن اينكه از شهروندان خواست تا مواقع اضطرار را بپذيرند، ادامه داد: «در ايامي كه هوا در شرايط اضطرار و هشدار قرار دارد، بايد با همكاري كه صورت مي‌گيرد، ضمن افزايش حمل‌ونقل و همكاري جهت استفاده از حمل‌ونقل عمومي، در صدد حل اين مشكل برآييم.» كريمي همچنين در جلسه كميته اضطرار آلودگي هوا و قبل از اعلام مصوبات نيز تاكيد كرد: «بايد درمورد پيشگيري از آلودگي هوا اقداماتي صورت گيرد. به‌رغم اينكه وظايف عمده‌اي بر عهده دستگاه‌ها در سطح ملي گذاشته شده، اما هيچ كاري صورت نگرفته است.»معاون عمراني استاندار تهران تاكيد كرد: «وزارت صنايع بايد درباره افزايش سطح كيفي خودروها اقدام مي‌كرد و وزارت نفت نيز موظف بوده تا نسبت به افزايش كيفيت سوخت اقداماتي صورت بگيرد.»كريمي يادآور شد: «خروج خودروهاي فرسوده كه بايد انجام مي‌شد و قطعا در كاهش آلودگي نقش بسزايي داشت نيز صورت نگرفته است.»

سن سكته قلبي در تهران به زير 40 سال كاهش يافته است

ابراهيم رضي، فوق تخصص بيماري‌هاي ريوي همزمان با تشديد آلودگي هواي تهران تاكيد كرد: «سن سكته قلبي مردم تهران به زير 40 سال كاهش يافته و حملات قلبي، سكته‌ها و مرگ‌هاي زودرس در جوانان تهران به سرعت در حال افزايش است.» او افزود: «ريه انسان در شرايط عادي نيازمند ورود روزانه 15 كيلو گرم هواي پاك است كه در شرايط آلودگي هوا چنين امكاني براي شهروندان ميسر نيست و در نتيجه سلامتي آنان در معرض خطر قرار مي‌گيرد.» رضي با اشاره به اينكه انواع بيماري‌هاي چشم، بيني، حلق، ريه و قلب، از جمله آثار مخرب آلودگي هوا بر انسان به شمار مي‌آيند، بيان كرد: «آلودگي هواي يكي از عوامل مهم خطرساز براي سلامت انسان‌هاست كه اين نكته از سوي سازمان بهداشت جهاني نيز مورد تاييد قرار گرفته است.»

پيگيري شورا براي خروج صنايع آلاينده از اطراف پايتخت

اين روزها اعضاي شوراي شهر تهران پيگير اجراي مصوبه خروج صنايع آلاينده از اطراف پايتخت هستند. محمد سالاري با اشاره به موضوع خروج صنايع آلاينده از اطراف تهران بيان مي‌كند: «در رابطه با خروج صنايع آلاينده هم مصوبه دولت را داريم و هم مجلس؛ به‌طوري كه مسئولان نيز همواره بر خروج صنايع آلاينده با توجه به وضعيت آلودگي هواي شهر تهران تاكيد كرده‌اند.» او با بيان اينكه در حال حاضر شورا پيگير مصوباتي است كه در راستاي آلودگي هوا داشته است، تاكيد كرد: «باوجود تاكيداتي كه مي‌شود هنوز صنايع آلاينده را در اطراف پايتخت داريم. از طرفي با توجه به آلودگي كه در هواي تهران داريم و به دو عامل خودروها و صنايع آلاينده مربوط مي‌شود، بنابراين بايد تدابيري انديشيده شود كه مشكلاتي كه در اين راستا وجود دارد، كاهش پيدا كند.» سالاري با بيان اينكه متاسفانه تعداد روزهاي سالم در طول سال در حد انگشتان يك دست هم نيست، يادآور شد: «موضوع آلودگي هوا و صنايع آلاينده از جمله مسائلي است كه تنها به شهرداري تهران مربوط نمي‌شود، بلكه سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلفي در اين راستا دخيل هستند و بايد براي مقابله با آن همكاري‌هاي لازم ميان بخشي توسط اين نهادها صورت بگيرد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین