کد خبر: ۲۲۱۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲

پیمان‌سپاری ارزی لغو شد

رئیس کل بانک مرکزی با تشریح مصوبات چهارمین جلسه شورای گفتگوي دولت و بخش خصوصی از لغو مصوبه پیمان سپاری ارزی خبر داد و گفت:‌ مصوبه جديد به زودي ابلاغ مي شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولی‌الله سیف امروز در تشریح مصوبات چهارمین جلسه شورای گفتگوي دولت و بخش خصوصی در دولت یازدهم گفت:‌ در جلسه صبح امروز بحث‌های مطرح شد که یکی از آنها تامین نیازهای نقدینگی تولید و اقتصاد کشور بود که به صورت مشروح در این باره گزارش‌هایی را خواهیم داد.

رئيس كل بانك مركزي گفت:‌ اولویت اول دولت و بانک مرکزی تلاش برای خروج از رکود به منظور کاهش نرخ تورم است، مبالغی مشخص شده که از طریق سیتسم بانکی و از محل رشد سپرده‌ها و وصول مطالبات جاری و سررسید شده در قالب تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شود. البته این تسهیلات با تشخیص اولویت‌ها و نیاز اقتصاد تزریق خواهد شد.

به گفته وي تکمیل استفاده از ظرفیت‌های موجود واحدهای تولیدی را از دیگر اولویت‌های دولت دانست و گفت:  بعضی از واحدهای تولیدی امکان استفاده از 100 درصد ظرفیت خود را ندارند که بانک مرکزی تلاش می‌کند این مشکلات را برطرف کند. همچنين تکمیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیمه‌تمام را از دیگر اقداماتی برشمرد که قرار است توسط نظام بانکی انجام شود.

سيف از تشکیل کارگروه ویژه در مجلس برای رصد کردن تحولات ویژه اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: البته این خبر را آقای مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد، اگر این کارگروه تشکیل شود به دولت برای اصلاح و ارتقای فضای کسب و کار کمک خواهد کرد.

سیف یکی از دیگر مصوبات را لغو مصوبه پیمان سپاری ارزی اعلام كرد و افزود:‌ ستاد تدابیر ویژه تصمیم گرفته بود تعهدات صادرکنندگان پیمان سپاری ارزی منتفی شود و صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف شوند. البته در گذشته این بخشنامه ابلاغ شده بود و قرار است به زودی مصوبه ستاد برای اجرا ابلاغ شود.

وي با اشاره به پرسشنامه ارسالی وزارت صنعت و معدن و تجارت به واحدهای تولیدی گفت:‌ اين امر برای فعالان اقتصادی دردسرساز شده است و وزارت صنعت پرسشنامه‌ای را به واحدهای تولیدی ارسال کرده و از آنها خواسته حساب‌های جاری و رمزهای حساب‌هایشان را در این پرسشنامه بنویسند که فعالان اقتصادی در جلسه امروز نسبت به این پرسشنامه‌ گلایه‌هایی را مطرح کردند چرا که این پرسشنامه امنیت خدمات بانکداری را زیر سوال می‌برد. از این رو قرار شد وزارت صنعت نسبت به بازنگری این پرسشنامه دستور لازم را بدهد.

وی گفت: در جلسه امروز فعالیت بازار غیرمتشکل پولی و اقدامات انجام شده توسط بانک مرکزی در این راستا مورد انتقاد قرار گرفته بود اما به فعالان اقتصادی گفتیم در مدیریت جدید بانک مرکزی نارسایی‌های انجام شده اصلاح خواهد شد. بانک مرکزی موظف به رصد و نظارت بازار پول است. از همین رو تلاش می‌کنند که فعالیت موسسات ساماندهی شده و از تخلفات پولی و مالی جلوگیری شود؛ هدف بانک مرکزی امنیت سرمایه‌ها و سپرده‌های بانکی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین