کد خبر: ۲۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴

گاف جالب روزنامه نماینده با سواد منتقد دولت

وقتی بذرپاش بلافاصله پس از سخنان رئیس‌جمهور در جمع رؤسای دانشگاه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که «ما بی‌سوادیم» تصور بر این بود که او در حال کنایه زدن است، اما تنها دو روز بعد از این مصاحبه، روزنامه وابسته به او، در صفحه نخست خود از تیتری استفاده کرده که نشان می‌دهد اعلام بی‌سوادی بذرپاش توسط خود او چندان هم به کنایه نبوده است!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: خرداد نوشت: حسن روحانی روز پانزدهم بهمن‌ماه امسال در جمع رؤسای دانشگاه‌ها با انتقاد از سکوت دانشگاه‌ها و دانشگاهیان درباره مسائل مهم جامعه گفت: «چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا استادان خاموشند؟. ما شهامت سقراط‌وار را می‌خواهیم. از چه می‌ترسید؟ چرا یک کار بزرگ بین‌المللی انجام می‌شود. استادان دانشگاه خصوصی برای رییس‌جمهوری نامه می‌نویسند. چرا نمی‌آیند حرف بزنند و صحبت کنند؟. لااقل این توافق ژنو اولین گشایش برای دانشگاه و برای پول دانشجوها بود. فقط یک عده معدود که از جای معدود تغذیه می‌شوند. آنها باید حرف بزنند. آنها هم البته حرف بزنند اشکال ندارد، نقد کنند اشکال ندارد، چرا یک عده کم‌سواد بیایند حرف بزنند؟ استادان دانشمند ما بزرگان دانشگاه ما خصوصی چرا حرف می‌زنند وا نمی‌آیند در میدان».

بلافاصله پس از انتشار سخنان رئیس‌جمهور، مهرداد بذرپاش، یکی از نخستین کسانی بود تلاش کرد به آن پاسخ دهد و در گفتگویی شتاب‌زده با خبرگزاری فارس در پاسخ به سخنان رئیس‌جمهور با اذعان به بی‌سوادی خود گفت: «ما بی‌سوادیم و سواد شما هم در نحوه توزیع سبدکالا کاملاً نمایان و مشهود بود».

وی همچنین با استناد به جمله معروف موسوی خطاب به احمدی‌نژاد در مناظرات تلویزیونی سال 88 افزود: «بهترین پاسخ به آقایان همین یک مصرع است که گفت، ادب مرد به ز دولت اوست»!

البته تصور اولیه بر این بود که او در حال کنایه زدن است، اما تنها دو روز بعد از این مصاحبه، روزنامه وابسته به او، در صفحه نخست خود از تیتری استفاده کرده که نشان می‌دهد اعلام بی‌سوادی بذرپاش توسط خود او چندان هم به کنایه نبوده است!

این روزنامه در شماره روز پنجشنبه خود با اشاره به مشکلات ناشی از بارش بسیار سنگین و بی‌سابقه برف در استان‌های شمالی کشور تیتر زده است: «مازنی و گیلکی در اضطرار سفید»! و این در حالی است که «گیلکی» صفتی نسبی برای اشاره به زبان مردم گیلان است و نه خود مردم گیلان و برای اشاره به مردم گیلان باید از صفت نسبی «گیلک» استفاده کرد.

پیش از این کریمی قدوسی دیگر نماینده همسو با پذرپاش نیز در متن درخواست طرح سه فوریتی پیرامون مذاکرات هسته ای، به جای کلمه NPT چندین بار از mpt استفاده کرده بود!  

گفتنی است مدرک تحصیلی مهرداد بذرپاش نیز تاکنون با اما و اگرهای مختلفی روبه‌رو شده که البته وی همگی آن‌ها را رد کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین