کد خبر: ۲۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶

شمار قربانیان ˈمرسˈ در عربستان به 186 نفر رسید

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد شمار قربانیان بیماری تنفسی ˈمرسˈ در این کشور از زمان شناسایی این بیماری مهلک تنفسی به 186 نفر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری ˈآسوشیتد پرسˈ از ریاض، وزارت بهداشت عربستان همچنین اعلام کرد طی دو هفته گذشته 13 نفر در اثر ابتلا به بیماری مهلک مرس (سندروم تنفسی خاور میانه) جان خود را از دست داده اند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه که اواخر وقت روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، علاوه بر 186 نفری که از سال 2012 تاکنون در عربستان سعودی جان خود را از دست داده اند، 565 نفر دیگر نیز در این کشور به ویروس عامل این بیماری موسوم به ˈکروناˈ آلوده شده اند.

آسوشیتدپرس افزود: ارقام جدید در قیاس با آمار ماه آوریل و نیمه نخست ماه مه (فرودرین/اردیبهشت) نشان می دهد که سیر ابتلا به این بیماری و نرخ مرگ و میر ناشی از آن طی دو هفته گذشته اندکی کاهش یافته است. 

هر چند اکثر موارد ابتلا به این بیماری در عربستان سعودی مشاهده شده است، اما طبق گزارش ها، ویروس مذکور به برخی کشورهای دیگر نیز سرایت کرده است. با این حال بیشتر افراد مبتلا کسانی بوده اند که به عربستان سفر کرده بودند.

بیماری مرس در اثر ابتلا به خانواده ویروس های کرونا ایجاد می شود. این ویروس همچنین می تواند موجب بروز سرماخوردگی معمولی و بیماری ˈسارسˈ (سندروم تنفسی حاد) شود.

علایم بیماری مرس عبارت است از تب، سرفه، مشکلات تنفسی، نارسایی کلیه و اختلالات انعقادی.

هرچند مرس نسبتا ناشناخته است و واکسنی برایش تولید نشده است، اما متخصصان احتمال می دهند این بیماری از شترها به انسان منتقل شده باشد.

مقام های سعودی ماه گذشته برای نخستین بار رسما به مردم توصیه کردند که به هنگام تماس با شترها، موارد ایمنی و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام رسانه های محلی عربستان، وزارت کشاورزی این کشور در نظر دارد با نصب ˈریز تراشهˈ به شترها، گسترش ویروس مرگبار کرونا را کنترل کند.

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی ˈفوربزˈ، گوشت، شیر و ترشحات بدن شتر از جمله بزاق دهان این حیوان می تواند عامل انتقال بیماری باشد. ویروس بیماری مرس همچنین این توانایی را دارد که در سطوح باقی بماند و در صورت تماس افراد، منتقل شود. 

بر اساس گزارش فوربز، توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا به افراد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، شست و شوی دست ها به مدت حداقل 20 ثانیه با آب گرم و صابون و یا پاک کننده های الکلی، است. این مرکز همچنین تاکید دارد که از تماس دست با چشم، بینی و دهان و نیز تماس نزدیک با افرادی که احتمال ابتلا به این بیماری در آن ها وجود دارد، خودداری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین