کد خبر: ۲۵۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۴ - ۱۸:۳۵

مدرسه نرفتن براي دانش‌‏آموزان ایرانی مفيدتر است !

آفتاب‌‌نیوز : عراقی نیا افزود: تا زماني كه تهديد براي نمره و حفظ مطالب در آموزش و پرورش اصل است، از تنفر نسبت به كتاب‌‏هاي درسي و مدرسه دور نمي‌‏شويم.

وی گفت: حجم كتاب‌‏هاي درسي كه در حال حاضر در مدارس تدريس مي‌‏شود، چندان زياد نيست و در كنار آن بايد آنچه مورد نياز دانش‌‏آموزان است را به آنها ياد داد.

وي افزود: عناوين كتاب‌‏هاي تدريسي از مدارس زياد است و بايد كتاب‌‏هاي درسي با عناوين فعلي جمع‌‏آوري شده و عناوين جديدي كه به درد زندگي مي‌‏خورد، جايگزين آن شود.

عراقي‌‏نيا، با اشاره به اينكه مطالب كتاب‌‏هاي درسي به درد زندگي نمي‌‏خورد، تصريح كرد: در صورتي كه مطالب كتاب‌‏هاي درسي براي زندگي مناسب و مفيد باشد، مطالعه آنها دشوار نخواهد بود و حجم اين كتاب‌‏ها دانش‌‏آموزان را خسته نمي‌‏كند.

معاون آموزش و پرورش عمومي شهر تهران، تصريح كرد: حفظ كردن كتاب‌‏هاي درسي، بايد تعطيل شود و يادگيري جاي آن را بگيرد و دانش‌‏آموزان علاقه‌‏مندانه و بدون تهديد براي كسب نمره دروس را مطالعه كرده و ياد بگيرند. 

وي گفت: درس‌‏هاي ما با قرن 21 متناسب ندارد و در حال حاضر هيچ‌‏كس به شيوه ما درس نمي‌‏خواند كه از آن جمله تغيير كتاب‌‏هاي درسي در هر 5 سال است كه در اين مدت علوم جديدي جايگزين شده‌‏اند و علوم 5 سال گذشته كاربرد چنداني ندارد و سرعت منسوخ شدن علم 2 ساله است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین