کد خبر: ۲۷۵۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴

ولایتی: امیدواریم دیگر شاهد شهادت مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان نباشیم

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: امیدواریم با همکاری ایران و پاکستان اقدامات لازم برای مقابله با اشرار انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص نظام پس از دیدار عصر چهارشنبه‌اش با آصف علی زرداری، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در محل این مرکز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط خوب دو کشور از گذشته تا امروز گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان چه زمانی که زرداری نخست وزیر بود و چه امروز که نواز شریف قدرت را به دست گرفته است رابطه خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

او ادامه داد: رابطه ایران و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه مثال‌زدنی و کم نظیر است هم‌چنین دو کشور شریکان تاریخی هستند و منافع مشترک زیادی در عرصه‌های مختلف با یکدیگر دارند.

ولایتی با اشاره به گفت‌و‌گوهای خود با آصف علی زرداری خاطرنشان کرد: ما در رابطه با منافع مشترک دو کشور و رابطه با افغانستان، هم‌چنین صلح در منطقه و مقابله با تروریست‌هایی هم‌چون القاعده و داعش گفت‌و‌گو کردیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع افزود:‌ نظرات من و نخست‌وزیر پیشین پاکستان بسیار نزدیک بود و درباره روابط دو کشور مطالب خوبی بین دو طرف رد و بدل شد. هم‌چنین زرداری از این که ایران توانسته است به کمک عراق، سوریه و لبنان علیه تروریسم و افراطی‌گری در منطقه اقدام و با آن‌ها مبارزه کند ابراز خرسندی کرد زیرا ما توانسته‌ایم با کم‌ترین امکانات تروریست‌ها را شکست بدهیم.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر ناآرامی‌های گذشته در مرز ایران و پاکستان گفت: این مشکلی مشترک برای دو کشور محسوب می‌شود و پاکستان نمی‌خواهد در مرز دو کشور گروه‌های تروریستی ناامنی و تشنجی را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: گروه‌های تروریستی مزاحمت‌های زیادی را برای دولت و مردم پاکستان نیز ایجاد کرده‌اند. برای مثال گروه‌های تروریستی در بلوچستان پاکستان نیز اقدامات تروریستی زیادی انجام داده‌اند بنابر این اگر اشرار در مرز دو کشور تشنج ایجاد می‌کنند نباید اقدامات آن‌ها را به پای دولت پاکستان نوشت.

ولایتی با تاکید بر این که همکاری‌های ایران و پاکستان به قوت خود ادامه خواهد داشت تصریح کرد: ما از دولت پاکستان انتظار داریم تا همکاری‌های لازم را برای پایان دادن به اقدامات تروریستی اشرار انجام دهد تا دیگر شاهد به شهادت رسیدن مرزبانان خود نباشیم.

او در پاسخ دیگری در رابطه با کنفرانس جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر نوع افراط‌گری و خشونت مخالف است و ما شاهد بودیم در هفته اخیر اجلاسی در قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی و با سخنرانی مقام معظم رهبری‌ آغاز به کار کرد و روح حاکم بر این اجلاس مخالفت با تروریسم بود هم‌چنین اجلاس دیگری در تهران با حضور رییس‌جمهور کشورمان میزبان میهمانان خارجه بود.

وی خاطرنشان کرد: کاری که در قم به عنوان مرکز تشیع صورت گرفت نشان دهنده این است که علما و مراجع بزرگوار ما نیز در کنار رهبری با تروریسم و افراطی گری در جهان اسلام مخالف هستند و از نظر علمی و فکری با آن مبارزه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین