کد خبر: ۲۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۸۴ - ۰۹:۱۴

خوش رقصي يوشچنكو در آستانه مذاكرات ايران و اروپا

آفتاب‌‌نیوز :  جالب آنكه دولت اكراين درصدد است از اين مسأله در چند بعد بهره‌برداري نمايد. دولت كي‌يف با طرح اين ادعا كه فروش غيرقانوني موشك‌هاي كروز AS15 از سوي دولتمردان سابق اين كشور صورت گرفته است، در صدد است وجهه جناح مخالف دولت (حاكمان سابق) را نزد افكارعمومي لكه‌دار نموده و از سوي ديگر با افشاي سند مورد ادعا به جلب رضايت دولت آمريكا بپردازد.

البته اين خوش خدمتي و خوش رقصي در چارچوب سياست هاي دولت چندماهه يوشچنكو و ساختار كابينه و دستياران وي طبيعي به‌نظر مي‌رسد. يوشچنكو در صدد است با دور كردن اكراين از روسيه، جامعه و دولت اين كشور را به سوي اتحاد راهبردي با غرب سوق دهد و از آنجا كه وي با يك جناح مخالف نيرومند در درون كشور و مخالفت‌هاي بخش عمده‌اي از مردم كشور روبه‌رو است به اقداماتي در جهت كسب حمايت آمريكا به‌ويژه سرويس‌هاي امنيتي آمريكا دست زده است. باتوجه به اين سياست ادعاي چند مقام اكرايني از جمله «سوياتسلاوپسيكن» دادستان كل و «بورس تاراسيوك» وزير امورخارجه نشانگر تلاش همه‌جانبه مقامات اكرايني براي جلب رضايت واشنگتن از كي‌يف مي‌باشد.

نكته حائز اهميت ديگر توجه ويژه مقامات اكرايني و سرويس امنيتي اين كشور (SBU) به جلب رضايت اسرائيل و لابي صهيونيستي در پارلمان آمريكا براي اعطاي كمك‌هاي سياسي اقتصادي به دولت غربگراي اكراين مي‌باشد در همين چارچوب مقامات اكرايني اعلام كردند كه موشك‌هاي AS15 كه بنابر ادعاي آنها 12 فروند از اين موشك‌ها به ايران فروخته شده است مي‌توانند با برد 3500 كيلومتري خود اهدافي را در اسرائيل و اروپا مورد هدف قرار دهند.

چنين ادعايي از يك‌سو در جهت كسب حمايت اسرائيل و لابي صهيونيست‌ها در آمريكا و از سوي ديگر با هدف ايجاد نگراني و ترس در اروپايي‌ها قبل از مذاكرات سوم فروردين با ايران مي‌باشد. طبق طراحي انجام شده براي اين سناريوي رواني تبليغاتي سند ادعايي مذكور دو روز قبل از مذاكرات ايران و اروپا افشا گرديده تا تيم مذاكراتي ايران در موضع پاسخگويي و تيم مذاكراتي اروپا در موضع پرسش‌كننده قرار گيرند و از سوي ديگر انرژي و توان مسؤولان ايراني به جاي تمركز بر مذاكرات راهبردي با اروپا بر پاسخ دادن به اين ادعاي جديد متمركز شود.

واگذاري نقش جديد به اكراين از سوي آمريكا و اسرائيل اگرچه ممكن است فشار مضاعف و موقتي را متوجه سياست خارجي و هسته‌اي ايران سازد، اما از ديدگاه تهران خوش خدمتي دولت يوشچنكو به آمريكا در اين برهه حساس فراموش نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
م.خندان خندان
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۸۴/۰۱/۰۲
0
0
امريكا ديگر در حال بستن همه ي درها به روي ايران مي باشد. تنها راه ايران براي برون رفت از اين مخمصه تن دادن به شرايط مطروحه ي دكتر ابراهيم يزدي است. . . . www.mkh_andan.blogfa.com
هوشنگ /
|
-
|
۰۵:۲۳ - ۱۳۸۴/۰۱/۰۳
0
0
مهسا خانم! « خوش رقصي» و « خوش‌خدمتي» جایش در خبر نیست. یک کم به آبروی خبرنگاران کشور بیاندیشید. من که به خواندن خبر ادامه ندادم. اطمینان داشته باشید هر خواننده‌ای که اندکی از احترام به خود و حق ارزیابی خود از خبر بهره‌ای برده باشد، رغبتی به خواندن خبر با چنین ادبیاتی نخواهد داشت. فراموش نکنید که «آفتاب» دروازه‌اش به روی جهانیان باز است و بسیار فرق دارد با بولتن محرمانه‌ای که برای فلان خطیب دیل‌بیلمز فرستاده می‌شود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین