کد خبر: ۲۸۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

زنان در شاخص‌های رفاه اجتماعی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند

مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده گفت : زنان ایرانی گرچه در زمینه تحصیل ارتقای چشمگیری داشته اند اما به لحاظ فعالیت های اجتماعی و شاخص های رفاه اجتماعی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند . با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های زنان در فرآیند توسعه گفت: وزارت کار برای توسعه باید اشتغال زنان را به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور دنبال کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسکانیوز وحیده نگینی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه 6 توسعه اظهار داشت: سخن از نقش زنان و توسعه یافتگی اگرچه ممکن است سخنی نو و تازه نباشد اما همواره باعث بی پاسخ مختلفی در این بخش وجود داشته است. 

وی در ادامه علت پیشکامی وزارت کار را در برگزاری این همایش گستردگی جامعه هدف زنان در این وزارتخانه و تنوع موضوعات پیرامون این جامعه هدف عنوان کرد و گفت: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای عملیاتی کردن برنامه هایی که در حوزه های کاری خود دارد بیش از سایر وزارتخانه ها و نهادهای کشور نیاز به بهره مندی از ظرفیت ها و پتانسیل های زنان دارد. 

این وزارتخانه برای پیشبرد سیاست های رفاه اجتماعی نیز نیاز دارد توجه ویژه به نقش زرنان داشته باشد. نگین با اشاره به اینکه وزارت کار برای توسعه اشتغال نیاز دارد تا اشتغال زنان را به عنوان نیمی از فعالیت زنان دنبال کند افزود: در این وزارتخانه ضرورت دارد تا در توسعه بخش تعاون توجه ویژه یه تعاونی های زنان صورت گیرد همچنین این وزارتخانه با جامعه هدفی از زنان روبرو است که توج8 ویژگی به زنان است.

که اگر برای حمایت از این قشر تدابیر مناسب و موثر اتخاذ نشود آثار ناگوار آن به صورت مسائل حاد اجتماعی بروز خواهد کرد. 

به گفته مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده ، با نگاهی به روند تاریخی نقش زنان در مسیر توسعه اقتصادی اجتماعی کشورمان درمی یابیم که به رغم وجود قوانین و اسناد بالا دستی از جمله اصول دهم، بیستم و بیست و یکم قانون اساسی ، سند چشم انداز 20 ساله کشور و موارد 227 و 230 قانون برنامه پنجم توسعه همواره موانع زیادی برای مشارکت اقتصادی |، اجتماعی و سیاسی زنان وجود داشته است در عین حال اما زنان ایرانی با تلاش های مضاعف خود این موانع را یک به یک رفع کرده اند و موفقیت های خود را به عرصه .. کشانده اند . 

نگین در ادامه به موانع مشارکت اجتماعی زنان اشاره کرد و ریشه این موانع را در نادیده گرفتن توانمندی های زنان عنوان کرد و گفت: توانمند سازی زنان و ایجاد زمینه مشارکت اتماعی آنها علاوه بر اثرات کوتاه مدت و بلند مدت در فرآیند توسعه اثرات بین نسلی خواهد داشت . 

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم زنان ایرانی اگرچه در زمینه تحصیل ارتقای چشم گیری نسبت به قبل داشته اند اما به لحاظ فعالیت های اجتماعی و شاخص های رفاه اجتماعی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

کشور ما در شرایط فعلی و در جهت مقاوم سازی اقتصاد ملی به مشارکت زنان بیش از پیش نیاز دارد . به اعتقاد مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده ضرورت دارد برای برداشتن موانعی که در حال حاضر برای مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان وجود دارد تدبیر شود تا زنان بتوانند از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند. 

نگین در پایان ابراز امیدواری کرد که همایشی زنان را در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه نه به سیاق گذشته بلکه آغازگر یک حرکت عظیم و تعیین کننده در جهت راهکارهای کارشناسی و عملی برای استفاده بهینه از ظرفیت زنان در راستای توسعه پایدار کشور باشد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین