کد خبر: ۲۸۲۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰

پورمحمدی:دولت در جایگاهی نیست که درباره رفع حصر تصمیم گیری کند/نباید فریب لبخندهای دشمن را بخوریم

وزیر دادگستری گفت: نرمش قهرمانانه را رهبری در فضای سیاست خارجی بیان کرده‌اند و این میدان بزرگی است که باید هم مشت خود را بکوبیم و هم لبخند خود را چرا که نمی‌توان از یک جبهه وارد شد باید شگردهای مختلفی را به کار گرفت تا به هدف رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دوازدهمین سلسله نشست‌های طلبه انقلابی با موضوع تأثیر شرایط فعلی ایران و جهان و جایگاه انقلاب اسلامی که در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و با بیان اینکه این مدرسه از کانون‌های مهم انقلاب بود، گفت: مدرسه علمیه حقانی از پایه گزاران و از ارکان اصلی حادثه ۱۹ دی قم بوده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما در حساس ترین شرایط تاریخی شکل گرفت، گفت: آن زمان جذابیت غرب و آمریکا بسیار بیشتر از این زمان بوده است همچنین اقتدار جبهه شرق از اقتدار امروز غرب بالاتر بود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در آن دوره دو سوم دنیا در اختیار کمونیسم‌ها بود و زندگی بدون غرب یا شرق معنایی نداشت و این در نقشه جغرافیایی جهان ترسیم شده بود.

وی گفت: اگر انقلاب فرهنگی صورت گرفت و دانشگاه‌ها تعطیل شد به این دلیل بود که جریان مارکسیستی در دانشگاه‌ها غالب بود و بنابر این جریان غالب در دنیا یا جریان مارکسیستی یا سکولار بود.

پورمحمدی با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها ۳۶ سال است که می‌خواهند ما را به زمین بزنند چون می‌دانند این انقلاب چه هدفی را دنبال می‌کند و به کجا می‌خواهد برسد لذا تلاش می‌کنند تا این انقلاب را زمین گیر کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات انقلاب، فلسطین و رژیم صهیونیست است و این داستان آنها و سرزمین‌های اشغالی داستان بزرگ ۲۰۰ سال اخیر دنیا است ولی همه داستان نیست و آن‌ها با شعار از نیل تا فرات خواستار حاکمیت در این مناطق که از مناطق اصلی تمدن بشریت است، بودند.

رژیم اشغالگر صهیونیست سیر نزولی را دنبال می‌کند

وزیر دادگستری با اشاره به موقعیت رژیم صهیونیست، عنوان کرد: سال‌ها این رژیم به اشغال و تصرف مناطق ‌پرداخت وحدود ۳۴ سال سیر صعودی داشته است اما اکنون از سال ۸۴ میلادی آمارها سیر نزولی حرکت این رژیم را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: دشمن عراق را علیه ما تحریک کرد و در جنگ بین ما از عراق حمایت و امکاناتش را در اختیار آنان قرار داد اما با این حال امروز ما نمی‌گوییم که عراق مال ما است ولی می‌توانیم بگوییم عراق با ما است و این یک تغییر موازنه استراتژیک است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امروز تغییر موازنه استراتژیک رخ داده است، گفت: اینکه وزیر امور خارجه آمریکا مجبور می‌شود بیش از ۵۰ ساعت با ایران به مذاکره بنشیند نمونه‌ای از این تغییر است.

وی با بیان اینکه در گذشته با اینکه شرقی نبودیم و از جانب شرق تهدید نمی‌شدیم و شرق برای توازن سیاسی روی ما حساب می‌کرد و تا حدودی به ما نیاز داشت، تصریح کرد: بعد از فروپاشی شرق این توازن برهم خورد و هم اکنون ما یک تنه در مقابل غرب و آمریکا می‌ایستیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: انقلاب ایران خط نه شرقی و نه غربی را که امام(ره) ترسیم کردند را با رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراهی مردم به خوبی حفظ کرده است و این مهمترین مسئله‌ای است که می‌توان به آن اذعان کرد.

وی با بیان اینکه اسلامیت از ارکان اصلی نظام ما است، افزود: همچنان بالاترین جایگاه گرایشی و دلبستگی مردم مسائل دینی است و مسائل دینی همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: دین ما هیچ گاه نمی‌گوید تا کور کورانه آنچه را که می‌گوییم بپذیرید و نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکا حاکی از همین امر دارد که القاهایی که به شما می‌شود را با چشم و گوش بسته نپذیرید.

حفظ دین از دستاوردهای انقلاب است

وی با اشاره به اینکه حفظ دین از دستاورد های انقلاب است، گفت: اگر در گذشته دانشجویان ما خجالت می‌کشیدند نماز بخوانند امروز مساجد دانشگاه‌ها از پر رونق ترین مساجد در کشور است و این رویش‌ها در انقلاب همچنان تداوم دارد.

این وزیر دولت یازدهم با بیان اینکه عده‌ای ظاهر بین هستند و تنها عمل را می‌بینند و از درون فکر و اندیشه انسان بی‌خبرند، اظهار کرد: باید ضعف‌ها را اصلاح کنیم که این انقلاب جایگاه بسیار ممتاز و قدرت تأثیرگذاری داشته و دارد.

وی با اشاره به اینکه فراز و نشیب لازمه حرکت رو به جلو است و روال طبیعی حرکت دارای افت و خیز است، تصریح کرد: نظام و انقلاب ما با وضعیت ممتازی در حال پیشرفت است و حوزه‌های علمیه از سرمایه‌های نظام هستند و اردوگاه قدرتمند پیشتاری نظام، تثبیت نظام و حرکت مقتدرانه نظام اتکای هوشمندانه به دین و باور دینی مردم است که پایگاه آن همین حوزه‌ها هستند.

نمی‌توان به مسئولانی چون وزیر فرهنگ و ارشاد بی تعلقی به اسلام و انقلاب را نسبت داد

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در هر دولتی قدرت تأثیرگذاری‌ها این گونه نیست که به سرعت رخ دهد و چندین نسل طول می‌کشد تا یک فرهنگ جابه‌جا شود، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی طلبه و فرزند آیت الله جنتی، مبارز سیاسی و مسئولیت‌هایی را در نظام داشته و اکنون در مقام وزیر قرار گرفته است و نمی‌توان به این چنین فردی بگوییم تعلقات اسلامی و انقلابی نداری.

وی ابراز داشت: مسئولی که سلیقه‌اش با ما یکسان نیست نمی‌توانیم بگوییم در طرف مقابل انقلاب و اسلام موضع گرفته است و وزیر فرهنگ و ارشاد عقیده دارد می‌توان جور دیگری عمل نماییم تا اوضاع از این بهتر شود و روش‌هایی را تاکنون در وزارت ارشاد تعقیب کرده‌ایم غلط بوده است.

وزیر دادگستری با یان اینکه بسیاری از مسئولین کشور از افراد متدین و انقلابی هستند، تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه چه میزان روی موضوع هنر کار شده است در حالی که مهمترین ابزار هنر تبلیغ است و تنها با منبر رفتن تحول فرهنگی رخ نمی‌دهد.

هرکسی که در انتخابات به موسوی و کروبی رای داده باشد را نمی‌توان فتنه گر خواند

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که موضوع دولت در خصوص فتنه گران چه خواهد بود و چرا برخی از اعضای کابینه طرفدار موسوی بودند، گفت: تا عصر روز ۲۴ خرداد خبری از فتنه نبود و غیر از این مسؤلان ۱۳ میلیون در انتخابات شرکت کرده‌ و به موسوی رأی داده‌اند و نمی‌توان هر کسی که به موسوی وکروبی رأی داده است را فتنه گر بخوانیم در حالی که فتنه‌گران از غروب روز انتخابات خود را نشان دادند و در خط دیگری قرار گرفتند.

پورمحمدی با بیان اینکه در جریان فتنه عده‌ای نتوانستند بفهمند این حادثه را چه کسی می‌چرخاند و پشتیبانی می‌کند، افزود: اگر خودی اشتباهی کند قابل بخشش است.

دولت نظری راجع به شکسته شدن حصر خانگی موسوی و کروبی نداده است

وی با بیان اینکه نباید به برخی مباحث دامن زد که این کار اختلافات را بیشتر و دشمن را با انگیزه تر برای دخالت می‌کند، در مورد شکسته شدن حصر خانگی سران فتنه گفت: در دولت بحثی و نظری در مورد شکستن حصر صورت نگرفته است و اگر عده‌ای خواهان شکستن حصر هستند از روی دلسوزی است و هیچ‌گاه در دولت و شورای امنیت ملی این موضوع مطرح نشده است و دولت در جایگاهی نیست که در این موضوع تصمیم گیری کند.

این وزیر دولت تدبیر و امید با بیان اینکه اصلاح طلبان به دنبال برجسته کردن موضوع فتنه هستند، ادامه داد: دولت مطابق منویات مقام معظم رهبری عمل می‌کند.

نباید فریب لبخندهای دشمن را بخوریم

وزیر دادگستری در پایان در مورد آینده مذاکرات نیز گفت: من به عنوان یک متخصص و کسی که سال‌ها اخبار خارجی را دنبال می‌کند و به عنوان فردی که مدت‌ها در سازمان اطلاعات فعالیت داشته، می گویم که کشور ما اقتدارش نسبت به گذشته بیشتر شده است و مهم این است که در صحنه بین الملل ساده انگار نباشیم و فریب لبخندهای دشمن را نخوریم.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار کرد: نرمش قهرمانانه را رهبری در فضای سیاست خارجی بیان کرده‌اند و این میدان بزرگی است که باید هم مشت خود را بکوبیم و هم لبخند خود را چرا که نمی‌توان از یک جبهه وارد شد باید شگردهای مختلفی را به کار گرفت تا به هدف رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین