کد خبر: ۲۸۷۲۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

گرد و غبار به البرز هم رسید/پایان گرد و خاک تهران در نیمه‌شب

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: کمبود رطوبت، هوای کرج را غبارآلود کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: منصور رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بطور معمول، پیش از آغاز بارندگی، با افت فشار و وزش باد مواجه می‌شویم. در این حالت، چنانچه رطوبت هوا کم باشد، وزش باد، گرد و غبار ایجاد می‌کند؛ اما این شرایط پایدار نیست و در پی بارندگی، از بین می‌رود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وجود گرد و غبار در کرج ادامه‌دار نخواهد بود و از اواخر امشب (دوشنبه) تا فردا، با بارانی شدن هوای استان از گرد و غبار موجود در هوای این شهر کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در پایان گفت: با توجه به وضعیت جوی ناپایدار و بارندگی‌ها، طی دو روز آینده هوای خنک‌تری را تجربه خواهیم کرد.

همچنین مشاور پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اشاره به بارش گِل‌باران در نیمه‌شب دوشنبه گفت: وضعیت گرد و خاک در پایتخت تداوم نخواهد داشت.

پرویز رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بروز پدیده گرد و غبار در استان تهران، تصریح کرد:‌ استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و شمال استان مرکزی به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی و اقلیم نیمه‌کویری، منشاء بروز گرد و خاک شدید در ساعات پایانی امروز هستند.

وی با بیان اینکه وزش باد و گرد و خاک در پیش‌بینی امروز هواشناسی مطرح شده بود، گفت: در نیمه‌شب امروز، بارندگی در تهران و البرز آغاز خواهد شد و با بارش گِل‌باران، گرد و غبار صبح فردا از بین خواهد رفت.

همچنین در نیمه شب دوشنبه دما نیز کاهش پیدا می‌کند و تا فردا بخش‌های شمالی پایتخت شاهد بارش برف خواهد بود.

وی در خصوص سرعت باد در استان تهران و البرز گفت: بیشترین سرعت باد در این مناطق 55 کیلومتر بر ساعت بوده است. بنابراین وزش باد، شدید نیست و شاهد طوفانی مانند طوفان 12 خرداد سال جاری نخواهیم بود.

وی در رابطه با اینکه آیا این حادثه در روزهای آینده نیز تکرار خواهد شد گفت: با بارش نیمه‌شب دوشنبه، گرد و غبار به پایان خواهد رسید و این وضعیت جوی تداوم نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
0
0
چند روز پیش خبری مبنی بر اینکه "20 سال دیگر مازندران تبدیل به بیابان میشود" خواندم. متعجب از اینکه مازندران با اون همه طبیعت سبز بیابان میشه وای به سایر شهرها!
مسئولین مملکت بیدار شن!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین