کد خبر: ۲۹۱۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
مروری بر اخبار فناوری اطلاعات هفته

از آخرین اخبار فیلترینگ هوشمند تا بهبود کیفیت اینترنت

در اولین هفته کاری سال 1394 وزیر ارتباطات با تشریح برنامه وزارت ارتباطات در سال جدید از ارسال 19 میلیارد پیامک تبریک سال نو خبر داد و اعلام کرد که فاز دوم و سوم اجرای فیلترینگ هوشمند در سال 1394 اجرا خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی درباره مسائلی چون احتمال تغییر تعرفه‌های مخابراتی، ادامه کار کمیته رسیدگی به پارازیت‌ها، تلاش این وزارت‌خانه برای بهبود کیفیت اینترنت و حمایت از بخش خصوصی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی همچنین از وجود 20 میلیون گوشی تلفن همراه و هشت میلیون کاربر اینترنت موبایل در کشور خبر داد.

از جمله دیگر برنامه‌های وزارت ICT در سال جدید راه‌اندازی سازمان نظام مهندسی ICT است که به گفته معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات پیگیری تصویب اساسنامه سازمان نظام مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس، در دستور کار قرار دارد.

اما خبر خوش ابتدای سال برای کاربران اپراتور دوم بود. ایرانسل در هفته گذشته اعلام کرد که بهای سیم‌کارت‌های اعتباری یوسیم (LTE/4G) را از 20 هزار تومان به 10 هزار تومان کاهش می‌دهد.

کاظم ابراهیمی - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – نیز در نخستین جلسه کاری سال 1394 از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در بخش تلفن خبر داد.

همچنین در حالیکه طراحی پروانه‌های جدید فعالیت شرکت‌های اینترنتی در سال گذشته به انجام رسید در این هفته هیات وزیران، حق الامتیازهای مربوط به ارتقاء پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، پروانه ارایه خدمات انتقال داده‌ها از طریق ارتباطات ماهواره‌ای، پروانه ارایه خدمات پستی، پروانه ارایه خدمات مرکز تماس (Contact Center) را تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، در روزهای پایانی از نخستین هفته کاری سال 1394 رجب طیب اردوغان به ایران سفر کرد که واعظی در توضیح دستاوردهای این سفر اظهار کرد که در غالب این سفر هشت سند میان دو کشور ایران و ترکیه امضا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین